25/2 2015 Fame åker

Fames ägare Maria hörde igår av sig till oss och hon hade funderingar kring Fame.

Hon vill få ut henne på tävlingsbanan nu och ville ha en mer rutinerad ponnyryttare. Säkert bättre att en äldre mer rutinerad tävlar henne och kvalar in henne till Ungponny-SM.
Det är helt ok för oss och hon åker hem på lördag.
Jag spänner mig på spända hästar och så är det bara, jag har åkt av såååå många gånger så känslan kan jag inte bara koppla bort. Jag behöver tid för att slappna av och finns inte den så kan jag inte göra nåt.

Jag har många hästar att rida så det råder ingen hästbrist direkt ;)
Hon kommer bli en superfin ponny bara man inte stressar fram utan ger henne tiden att smälta allt hon lär sig.



Mimmi har gjort ett bra jobb med ponnyn. Nu kan hon galoppera på volt utan att byta galopp var 5e steg. Hon går att svänga bra. Hon börjar söka sig till bettet. Hon har gått bäst på rakt bett just nu. Hon har varit med på träningar varje vecka och hon åker till olika ställen och behåller ett lugn nu som hon inte gjorde innan. Hon har börjat hoppa uppsuttet. Hon visar ingen mentaltrötthet och det är positivt :)
Hon åker ensam och med kompis. Hon har åkt lastbil och transport. Mimmi har lastat henne helt själv.

Mimmi har gjort ett fantastiskt jobb som vanligt.

Stort lycka till med Fame!

 
 
 

Kommentarer
- Anonym

Ni har gjort ett bra jobb med Fame, kul! Du är jätteduktig Sandra men känslan är viktig och den kan man ej rå för. När Fame har blivit mer rutinerad så kanske det blir en annan känsla när du rider henne... 😉

Svar: Tack. Det blir säkert lättare med mer erfarenhet :)
Sandra A.W

2015-02-25 @ 07:38:04
- Erika Pettersson

Man ska absolut inte stressa med en unghäst!
Bättre o ta de lugnt och gå försiktigt fram.

Svar: Jag håller med!
Sandra A.W

2015-02-25 @ 08:45:56
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/
- Anneli

fina tankar o helt rätt tankar !! Låter som en ponny som behöver mkt tid ... Kan lätt bli fel att ta ut den i sporten för tidigt innan den är redo ! Önskar ägaren lycka till med fin ponny :)

Svar: superfin ponny som kan gå jättelångt om man gör rätt. :)
Sandra A.W

2015-02-25 @ 10:45:55

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0