23/2 2015 Tävlat

Igår var vi ju iväg och startade vår 1a nationella dressyr jag och killarna. Jag red  FEI Lagtävlansprogram ponny 2012

Speyksbosch Diablo fick 61,795%
Kritik:
Domare 1: Elegant ekipage. Fin ponny trevliga gångarter. Formen brister då och då. Stäm av mellan hand och skänkel.
Domare 2: Elegant ponny! Fin skritt. Kan bli mer bärig i sin galopp. Tänk på övergångarna.
Domare 3: Mkt flott ponny. Vill se mer register samt bärigare. Du sitter snyggt!

Där vi tappar där vi brister i orken. Här ska tränas!
På framridningen med en hingst till plus brunstigt sto sköter han sig perfekt. Guldstjärna till honom!
Jag hade som mål att ha honom lösgjord och att vara positiv. Jag kunde hålla honom mjuk och jag kunde variera formen hela tiden. Målet uppnått. Man vill ju alltid ha högre procent men bara att ta till sig och träna vidare.
   

Money Boy fick 62,393%
Kritik:
Domare 1: Rid mer i uppförbacke framförallt i traven. Passa så han inte ramlar bakom lod. Skolor lite raka
Domare 2: Trevlig ponny! Kan bli ngt mer energisk och bärig. Mjuk ridning!
Domare 3: Mkt fin ponny. Härlig galopp. Lyssnar fint. Mjuk ridning

Samma som med Diablo, orken finns inte hela vägen. Tyckte att han bitvis blir lite stark. Jag måste passa på nosen. Vi tappar poäng i skritten vilket är hans svagaste punkt så det måste tränas mer på. Enkla byten är nåt vi måste jobba mer med också. Inga nya grejer utan vi jobbar på i samma linje som innan :)
Målet var att rida på godkänd nivå 62% och det gick ju fint. 
På 10 månader har vi tagit oss från noll till nationell - jag är nöjd 
 

Sandra
Jag måste nu träna på att tävla och på tävling våga ta upp dom i formen och rida fram det dom kan. Tävlingsrida alltså. Jag måste våga visa hur bra dom är. 
Passa på Boyans nos så den inte hamnar bakom. Fokus har ju i ett år bakåt och lite till (med Diablo och quest, boy i 9 månader) att få grabbarna att gå i lägre form och nu ska dom upp igen. Skillnaden är ju bl.a att orka bära sig då och nu

Sen ska man ju också veta att det är duktiga ekipage på denna nivån som sliter och kämpar. De flesta har ridit på denna nivån längre än oss. Klart man sitter och tittar och tänker vad gör lilla jag här ihop med dom? Jag var kanske yngst det känns ju sådär. Klivet från B-ponny till D-ponny är stort men roligt! 

Alla borde ha en egen Mimmi som hästskötare <3

Träna träna träna, finns ingen genväg!

Grattis
Stort grattis till min klubbkompis Olivia som idag också gjorde sin 1a start nationellt med sin ponny Arragon. De fick 64%. Bra jobbat <3 Nu kör vi! 


Stina Jern Karlsson med Börsgårds Tango och Hanna Garpenrud med Grålle tävlade en klubbdressyr igår och Stina vann och Hanna blev 2a. Grattis <3

Stort grattis också till bästa Emma som idag debuterat på tävlingsbanan i Msv-klasser med fina resultat. <3

 
 

Kommentarer
- Ida

Vilka superfina resultat på första nationella dressyrtävlingen!!! ❤️👍❤️Vad ska kunna stoppa dig och grabbarna nu😉

Svar: Tack snälla Ida! Åjo det finns en del saker som kan sätta käppar i hjulet ;)
Sandra A.W

2015-02-23 @ 07:59:12
- Stina Karlsson

Tack så mycket! :)

Svar: :)
Sandra A.W

2015-02-23 @ 08:53:37
Blogg: http://nattstad.se/StinaK
- Lisa Gustavsson

vad kul att det gick så bra :)

Svar: Tack :)
Sandra A.W

2015-02-23 @ 11:01:02
Blogg: http://nouw.com/stallbg
- Olivia Gustavsson

Bästa du <3

Svar: <3
Sandra A.W

2015-02-23 @ 13:35:21
Blogg: http://oliiviiagustavsson.se
- Engla

Väldigt bra resultat för att vara första nationella med dem! Jag avundas dig som är så duktig ;) Jag har ju märkt att du satsar helhjärtat på den här sporten och fortsätter du så kommer ni kunna gå hur långt som helst! Du är superduktig! :))

Svar: Tack snälla du! ♡
Sandra A.W

2015-02-23 @ 16:58:43

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0