18/2 2015 Arg men egentligen mest besviken

Igår släpptes anmälan till en nationell dressyr.
Här måste man då sitta beredd vid datorn exakt kl. 19.00 när dom öppnar för klasserna blev fulla på 30 sekunder!!!!!
Jag och mamma satt beredda tog 1a bästa ponny och tryckte på anmäl. Får ett meddelande att du är anmäld och trycker då på anmäl en häst till då lyser det FULL på nästan alla klasser.... Anmälde ponny 2 och då står det att han är reserv och det förstod man ju... Kollar sen att det blivit rätt då står båda mina ponnys som reserver, Gaaaaaahhhh !!!!!

Vad tyder detta på då? Jo vi tycker att är det sånt tryck på tävlingarna då anordnas det alldeles för få och det är ganska tragiskt att för att få en möjlighet att komma med då ska man sitta på plats exakt när det öppnar. Deras dator blir ju bombad med anmälningar så sen beror det precis på hur du sorteras i detta kaos. När dom öppnar tävlingen så krånglar det ofta och då tappar man JÄTTEVIKTIGA sekunder ju.

Jag är lite arg men mest besviken.

Sen är man i reservlistan och tittar man på den så är det blandat mellan grupp 1 och 2 som jag kunde se. Rörigt!

Sen detta med att sitta och fylla i kval, kan det inte finnas färdiga såna rader i programmet där du fyller i det då är man ju klar att anmäla och du slipper skriva allt varje tävling.

Fyller ni i kvalen i varje anmälan?


Detta krångel med anmälningar tar bort lite av det roliga med tävlingar.

 
 

Kommentarer
- Marina Kölborg

hej Sandra! Jag hoppas innerligt att du får med båda dina ponnisar och att ni kommer ha en underbar dag! Håller med dig det borde finnas formulär som redan är klara och att det blir enklare att anmäla alternativt fler tävlingar.
// Marina

Svar: Tack! Allt för att underlätta.
Sandra A.W

2015-02-18 @ 07:15:10
- Eva

Förstår frustrationen! Helt värdelöst.

Svar: Verkligen!
Sandra A.W

2015-02-18 @ 09:05:02
- Olivia Gustavsson

Jag hatar att det är så... Jag hade ju ren tur att jag hann med, så synd att inte ni kom med :( Men hoppas att det kanske är några strykningar så att du iaf kommer med med någon ponny!! Undrar om man kan göra något åt detta problem? Det är ju antagligen inte sista tävlingen det blir så på..

Svar: ❤ Lrk får ha nån tävling ;)
Sandra A.W

2015-02-18 @ 09:34:12
Blogg: http://oliiviiagustavsson.se
- JennyM

Jag har faktiskt aldrig fyllt i ett enda kval! Det är ju annars otroligt lätt att gå in och kika (eller om det skulle behövas - bevisa) på tdb och jag har aldrig haft någon som frågat heller.
Hoppas det blir ett par strykningar så ni kommer med! Tycker alltid det tappar ett par ryttare närmare inpå!
Kram

Svar: Då fyller inte vi i heller i fortsättningen. Får hoppas vi kommer med kram
Sandra A.W

2015-02-18 @ 12:54:33
Blogg: http://jmdressyr.se
- Maja

Det är ju sådär.. Men oftast kommer ju många reserver med iallafall, håller tummarna för dig!

Svar: Tack Maja!
Sandra A.W

2015-02-18 @ 14:48:38
Blogg: http://majawallstrom.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0