14/2 2015 Speyksbosch Diablo tar 2 steg fram :)

I torsdags red jag Diablo för Emma innan jag satt upp på Fame och snart trillade av. Tur jag började med Diablo.

Diablo var lite trög i början av passet, säkert lite träningsvärk. Han kom snart igång och då kom jag åt honom bättre. 


Mycket galopp som vanligt. Vilken skillnad jag märker på hästarna nu i styrka, så kul!


Övade på de enkla bytena så jag hittar i vilken form och i vilken galopp han ska ridas i. 

Väl värd paus <3


I slutet så travade vi och jösses vilken trav. Hur ska jag kunna sitta ner i den?!?! Finns sadelklister i storpack frågade mamma ;)  Jag rider lätt under hela travdelen. Tack Emma för all hjälp.




Så stolt över denna fina hingst! Vilken kapacitet.
Nu kommer styrkan och nu ska jag klara av att plocka fram detta och rida. Hmmmm blir en utmaning men en rolig sån. Sen måste jag jobba på lösgjordheten hela tiden som Emma påminner om för han trycker upp nacken då och då. 
 
Igår kväll fick han Biolightbehandling av Pernilla <3
Verkligen välförtjänt. Hela han slappnar av och han blir så varm och go. Han älskar det!

 

Kommentarer
- Matilda

Hej!
Först o främst vill jag säga att din blogg är grym och jag älskar att titta in här o läsa om dig och dina fina ponnyer :) <3 Jag har en fråga,vad är dina bästa tips för att jobba upp styrkan på sin ponny? :)

Svar: Tack. När jag skulle in på din kommer nåt felmeddelande. annan adress?
Sandra A.W

2015-02-14 @ 09:21:49
Blogg: http://theima.horseworld.se/
- Matilda

Hej! Ifall du menar att det kommer ett felmeddelande när du ska gå in på bloggen så är det för att den startas upp imon ;) glömde av att jag nog inte skulle fyllt i bloggadressen än kanske:)

Svar: Då väntar jag tills i morgon :)
Sandra A.W

2015-02-14 @ 10:02:53
- Lydia

Vilken snygging! Är det en hingst? :)

Svar: Ja en welsh partbred hingst.
Sandra A.W

2015-02-14 @ 22:42:09
Blogg: http://lydiaathieme.blogg.se
- Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare

Jätte läcker ponny och vilken fin blogg du har, den ska jag fortsätta följa! kram :)

Svar: Tack snälla!
Sandra A.W

2015-02-15 @ 18:18:28
Blogg: http://enewe.blogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0