13/2 2015 Självklart for jag av :(

Jag skriver detta på torsdagskvällen sent men publicerar i morgon bitti. Jag har så ont i svanskotan plus ut åt vänster sida.
Finns bara jag med sån otur!

Jag skulle rida Fame för Emma igår. Mimmi hjälpte mig i början/värmningen och hon var riktigt spänd.
Traven gick bra när Emma höll mig i linan. Som ni ser på bilderna så håller jag inget i munnen på henne utan håller i remmen. Koncentrerar mig på att få henne att sänka nacken.

Emma ber mig fatta galopp och hon bockar av mig direkt. Landar rätt på rumpan. Aj aj aj
När jag blev lite passiv i sadeln så började hon bocka direkt. Tack vare att jag är passiv så sitter jag inte perfekt och tappar balansen såklart..... Fattar inte varför jag alltid ska råka ut för sånt här. Spänd pålle = spänd Sandra.

Mimmi fick sitta upp och hon bockade med henne också men då fick hon skäll och det ska hon ha!
Ett par gånger så springer hon framåt helt utan syn eller hörbar anledning också.
Jag hann i alla fall känna att hon tar bettet bättre nu och det är superbra jobbat av Mimmi.
Bjudningen är det just nu inget problem med utan hon tuffar på framåt.

Hon börjar få mer ork nu och kanske är det därför? 
Kan ju säga att jag inte är sugen alls på att sitta upp på spända hästar igen :(   Hatar att jag känner så här!
Quest tex kan bocka mer än en gång och jag bryr mig inte, varför blir jag sån på andra hästar? Inte ens Diablo ger mig den känslan av osäkerhet trots att han kan få benen över allt. Mimmi är ju i och för sig den som galopperar honom mest ute för han busar så.


Vi jobbar med att få Fame att sänka nacken, gå i låg form och jobba med ryggen och det blir bättre och bättre. Hon vill helst gå högt och släppa ryggen helt och då är det omöjligt att bli stark.

Hon går bakom det vet vi om men hellre där nu än uppe och knäcker av i nacken. Emma sa att Mimmi ska rida denna dam 5 dagar i veckan i minst en månad nu och sen när hon är mer stabil då ska jag upp. Just nu har jag ingen lust och jag känner mig mest ledsen.

Vad skulle vi göra utan Mimmi?



Hittills har vi inte känt att hon egentligen känns speciellt trött men vi har vilat henne ett par dagar då och då och vi skulle kanske vilat bara 1 dag i taget? Måste sluta grubbla nu...

I morgon ska jag rida såklart undrar jag hur det ska gå..... i lastbilen hem kunde jag inte sitta ordentligt. Hemma låg jag i sängen mest. Avslutade dagen med 2 Alvedon för det gjorde så ont. Fattas ju bara att man har en spricka eller nåt :( :(

 

Kommentarer
- Erika Pettersson

Tråkigt att du känner så. :/
Det är inte kul att ramla av men du är stark o kommer ta dig förbi osäkerheten :)

Svar: Känner mig osäker på det. Hände en lite värre sak för ett par år sen och sen dess så är jag väldigt avvaktande på spända hästar.
Sandra A.W

2015-02-13 @ 08:17:21
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/
- Malin

Gud, vilken snygg ponny! :)

Svar: Ja hon är superfin!
Sandra A.W

2015-02-13 @ 08:17:45
Blogg: http://nouw.com/Mindcooler
- Matilda

Ajdå, inte kul att flyga av! :(

Svar: Nej det kan man vara utan. Mamma säger alltid att det är en sak vi kan lova ska du rida så kommer du ramla av ;)
Sandra A.W

2015-02-13 @ 12:46:57
Blogg: http://skogsrusset.se
- Ida

Jag känner mig också osäker på spända hästar. En gång när jag red mina kusiners travsto (de blev rädda för henne och tappade intresset, så hon hade inte kommit utanför hagen på ett halvår) så skulle vi skritta och det var som att sitta på en vulkan som skulle få utbrott vilken sekund som hälsat. Sen des är jag lite osäker men sen jag fick Simba så har jag börjat slappna av på även andra hästar. Simba är så tryg så även om han bockar iväg så tycker man bara att han är knasing. Fortsätt kämpa man kan ju bli av med sin osäkerhet😉❤️

Svar: Sant Ida. Jag ska ge mig på det igen. ❤
Sandra A.W

2015-02-13 @ 12:59:24
- Emelie

Trillar av gör vi alla! Bara på att igen! :)

Svar: Japp :)
Sandra A.W

2015-02-13 @ 14:28:51
Blogg: http://exaequestrian.wordpress.com
- Engla

Själv har jag skaffat mig lite rutin nu på alla busiga små ponnyer jag ridit... ;) Jag skojar inte när jag säger att jag rammlat av 10 gånger på ett och samma ridpass... haha. Men det är liksom sånnt som hör till och ett nödvändigt ont för att varje ryttare. Jag har också blivit osäker och rent utav rädd att rida vissa hästar men har kämpat och kommit över det mesta.
Krya på dig! :) ♥

Svar: Tack! Jag ska kämpa på men just nu slipper jag gärna ;) kram
Sandra A.W

2015-02-13 @ 16:49:54
- Annica Erlandsson

Fy då Sandra vilken otur!! Hoppas det går över snart!! Kram på dig! ❤️

Svar: Tack. kram
Sandra A.W

2015-02-13 @ 19:21:38
- Michelle Petersson

Hoppas det inte gör allför ont. Men jag tror att ni kommer lyckas jättebra så småningom. Du verkar ha en härlig kämparglöd och inställning ;)
Kram!

Svar: Tack snälla!
Sandra A.W

2015-02-13 @ 22:25:11
Blogg: http://michellepetersson.horseworld.se/
- Camilla

Man är så olika som människor, för din syster verkar det som att det inte spelar någon roll hur hästarna är och det är okej. Du känner dig osäker på spända hästar och det är också okej =) Du kämpar på och det är de viktigaste ju =D.. Hoppas det onda går över snart

Svar: Tack :)
Sandra A.W

2015-02-16 @ 14:41:05
Blogg: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0