1/2 2015 Nieuwendam´s Fame & Fortune

Fick ta fram passet när jag skulle skriva hela namnet :)
Igår var vi i ridhus med 4 st. Fame var med och skötte sig riktigt bra. Inte riktigt lika spänd som innan och slappnade av fortare. 

Värmer henne lite i lina först och det är ju snällare för en grön häst utan så mycket styrka än. 



Fina kvaliter har hon och hon blir nog rolig att jobba med.
Jag satt upp för första gången idag. Hon var bättre än förväntat :)




Mimmi håller mig på lina först, för min trygghet inget annat.





Mycket beröm är hon allt värd!
 
Hon gillar Novebettet bättre än det innan men vi måste ha ett lite mindre för det är lite stort.
Detta tror vi kommer bli en väldigt trevlig och duktig ponny. Nu gäller det att skydna långsmt så hon är med på noterna. Väldigt känslig, en utmaning blir att få henne att söka stöd i bettet. Fegremmen är bra för man kan ha ett finger i den då drar man inte henne i munnen om hon skulle fara iväg. 

Annan sadel idag. Hon fick låna Cupids hoppsadel och den verkar ligga bättre för hon jobbade bättre med bakben och rygg. Hon uppskattar inte bakskydden. Vet inte varför men hon blir lite upprörd precis när man ska sätta på dom sen bryr hon sig inte alls. Vanesak förmodlingen. 

 
 
 
 

Kommentarer
- Isabelle Johansson

Vackert ser lovande ut :D

Svar: Tack :)
Sandra A.W

2015-02-01 @ 17:47:08
Blogg: http://isabellejohansson.se
- Linnea

Det var roligt att se henne igår, hennes härliga trav imponerade på mig! Det blir kul att se henne utvecklas :-)

Svar: Ja hon är fin. :)
Sandra A.W

2015-02-01 @ 18:54:49
- Emelie

För en häst som behöver ta mer kontakt med bettet är ett mullen mouth bra. Det är ett bett som är lite framåtkrökt. Här kan du läsa lite om bett: https://exaequestrian.wordpress.com/2014/04/25/djupdykning-i-bett-djungeln/ Visserligen körrelaterade, men mycket kan man ta över till ridningen också.

Finns både hela och ledade (http://www.hooks.se/produkt/transbett-anatomisk-horsepowerr/46205/46206/)

Svar: Tack det ska vi kolla på!
Sandra A.W

2015-02-02 @ 08:01:59
Blogg: http://exaequestrian.wordpress.com
- Engla

En söt ny liten ponny när ni har fått :)

Svar: Javisst är hon söt. Ett sto också inte precis vad jag är van vid ;)
Sandra A.W

2015-02-02 @ 19:01:31

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0