28/12 2015 Diamant på tävling

Vi åkte på en inbjudningstävling igår i snön.
Jag beslutade mig för att starta Diamant i en La1. Vi fick ihop 56,97% och det var helt rätt dömt. Han är inte där än men jag behöver utmana mig själv så jag vet vad jag ska jobba med. Bra med nya ögon på sig.

Domarens kommentarer:
Elegant häst med goda rörelser. Är fortfarande vinglig och ngt instabil. Orkar ej utföra alla svårigheter.

Håller med om alltihop :)
Jag är nöjd med att han inte dog på banan som han gjort innan och vi har inte jättelångt kvar till godkänd La-nivå. Bara att träna vidare!

Det tar sin lilla tid att utbilda denna grabb. Han utvecklas inte lika snabbt som Money Boy direkt men han har mycket gång och man vet ju att det tar tid.

Jag har lånat Anns sadel (Hoopys sadel) och jag älskar den. Tyvärr finns ju inga på begagnatmarknaden....
Sadeln är en Prestige och heter Passion K Dressage. Finns det nån liknande av annat märke-billigare?
Den är enkelkåpad och det upplevde jag som jättebra på Diamant som är ganska grov.

 

Kommentarer
- Michelle Petersson

Va skönt att du ändå är medveten om vad ni behöver jobba på och inte suckar över några siffror och "ger upp". Lycka till i fortsättningen! :D

Svar: Sucka kommer jag säkert göra men vi ger inte upp!
Sandra A.W

2015-12-28 @ 13:22:40
Blogg: http://nouw.com/michellepetersson

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0