27/12 2015 Min annandag jul

Igår så var det hästar på schemat :)

Vi började med att rida 2 hingstar :) och sen rullade det på. 

Jag red Matteus och Mimmi red Hoopy. Mamma var med och fotade ett par av hästarna.

Matteus, riktigt rolig att rida. Nu ska galoppfattningar tränas så att han fattar rätt.
Denna kille tycker att skritt är en överskattad gångart han travar/galopperar hellre.



Jebeth Hitchhikers Guide "Hoopy" och Mimmi
Mimmi blev positivt överraskad av Hoopy!


Popcorn tömkördes.  Härlig liten ponny.
 


Sen var det dags för QP och Diamant
QP var extremt laddad och började bocka och skjuta rygg med Mimmi så hon hämtade lina så han fick springa av sig innan hon satt upp. Förståndigt.


 
Diamant var som tur var inte överladdad. 

Vi provade att rygga med mammas hjälp på backen. Gick ok efter ett par försök. Jag red också förvänd galopp som den ligger i La1 och det orkade han.


Lunch!

Efter lunchen hjälpte jag Mimmi på banan med Nogge. En är med och hjälper till att driva från backen så man inte blir tjatande med skänkeln och inget svar. Ger bara skänkeldöva hästar.

Mimmi red på Nicki men hon är orolig i munnen och det är kollat och beror på att hon fått tänder och är väldigt "bäbis" i munnen enligt veterinären. Vi ska pröva med ett hackamore och hoppas att hon tar det bättre. Man vill ju inte att de ska ha ont i munnen när man ska sätta in ett bett. 

Jag-Money Boy, Mimmi-Olga och Matilda-Lady red sen ut. Jag hade den där kamran på hjälmen som vi fick i julklapp. Vi har inte full koll hur den fungerar än så ni får vänta på ett smakprov. Mörkt ute när vi var klara och det började bli jättekallt. 

Fika!

Jag linade Diablo och han är fin nu :)

Jag hjälpte sen pappa med att sladda banan och vi satte på snökedjor på traktorn mm för det ska komma snö sägs det. Var inne kvart i nio igår kväll. Härliga dagar.

Kvällsmat sen lite tv.

 
 

Kommentarer
- Ida

Värkar som om du haft en super dag!!❤️😆

Svar: Det var en perfekt dag! :)
Sandra A.W

2015-12-27 @ 08:00:14
- alice

superduktig är du!
det hade varit kul att läsa om "hur allt började", dvs hur det kom sig att folk började lämna sina hästar hos dig på tillridning och hur allt sånt går till, även hur du fick dina första sponsorer m.m.
jättebra blogg har du Sandra!

Svar: Tack för din kommentar :)Jag ska skriva ett inlägg om det. Kram
Sandra A.W

2015-12-27 @ 11:07:13

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0