14/12 2015 Dåligt helt enkelt

Vi var flera stycken eller rättare sagt alla i stallet på programridning igår.

Matilda-Lady
Carro-Diamant
Moa-Olga
Moa-Chanel
Miriam-QP
Sandra-Boy

Jag såg detta som ett bra tillfälle att träna tävlingsridning på och vad händer??? Jo jag gör det jag inte ska, jag blir arg på Boy och trycker till med skänklarna och vad händer jo han spänner sig och allt blir pannkaka!

Det blev för lång framridning och det är inte bra när man ska bibehålla samling mm. Kasst utan starttider. Varför inte räkna 8 min per ekipage och 15 min paus då och då det skulle underlätta för alla.

Väl inne på banan så vill han inte svänga som han ska och där börjar det igen jag kickar till och han blir upprörd. När jag blir arg så sätter han sig så djupt och studsar och naturligtvis orkar han inte. Detta vet jag om men tror ni att jag tänker "lägg ner honom i fomrmen och lösgör"? neeeej jag kickar till igen. Katastrof! Stackars min fina Boyan <3


Hoppas hoppas mamma kan fixa så jag kan rida fler programridningar för jag behöver verkligen träna det.

Jag bar mig dumt åt och det sa mamma till mig i bilen hem. Just i stunden är jag bara arg för jag vet ju hur fin han är. Jag borde lösgjort bättre och lagt ner honom i formen. Slarvar man med grunden så får man skylla sig själv.

 

Kommentarer
- Liselotte

Det är på misstagen man lär sig, var inte för hård mot Dig själv, mkt var fantastiskt fint som vanligt Ni är verkligen jättefina tillsammans, ibland bara slinter manpå Pedalerna, <3

Svar: Tack du är snäll du ❤
Sandra A.W

2015-12-14 @ 09:53:29
- Moa

Jag vet hur det känns, man vill att det ska bli bra men det blir det tvärtom istället.. Bara att ta nya tag, du är en riktig duktig ryttare Sandra! Alla gör någon gång fel,du är inte den enda!! Jag tycker du är bäst, du är iallafall min idol ;) ❤❤

Svar: Du är min!
Sandra A.W

2015-12-14 @ 19:30:15
Blogg: http://www.moanordenberg.horseworld.se
- Jennie

Var inte så hård mot dig själv! Gör ont i hjärtat när så unga talanger som du är så hårda mot sig själva! Det är den som reser sig efter att ha "fallit" som kommer vidare! Heja Sandra!

2015-12-14 @ 23:08:06

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0