27/8 2015 tränat mina fina killar

Igår så tränade jag på min kung och min lille prins (Diamant är den store prinsen) för Emma. Mimmi tränade på QP. QP har utvecklats så bra!

Speyksbosch Diablo
Vi jobbar mycket med styrkan, stöd och takten. Det blir bättre och bättre.
Ända sen han kom så har han reagerat kraftigt om jag har korrigerat honom men nu börjar jag kunna korrigera utan att han slänger upp huvudet i himlen, stannar och vill snurra runt, börjar backa i 120 eller nåt liknande. Känns så bra att han numera litar på sin ryttare så pass att han inte gör så :)

På tävling så blir det svårare där han ofta är mer spänd och korrigeras han då blir han ofta förtvivlad. 

Money Boy
Vad ska man säga om min kung?
Han är så fin att rida och jag skulle kunna sitta där i timmar och trimma. Vi jobbar på samling :)

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0