12/8 2015 Jag har svårt för...

En sak jag har svårt för är att rida mycket med sätet. Jag red med sätet mer på Quest men det är helt borta nu. Quest blev inte ledsen om jag säger så efter den förändringen hos sin pilot.

Sen Diablo kom och sen likaså med Money Boy har jag slutat rida med sätet. Traudi var mycket noga med att jag skulle sitta som om jag satt på råa ägg i sadeln och ha tyngden i stigbyglarna istället.

Nu har jag under 1,5 år ridit så och nu ska jag börja rida mer med sätet vilket inte alltid går så bra. Jag sitter så försiktigt och blir nästan lite framåt i sadeln. Bara börja att tänka om och börja rida lite med sätet för att få in bakbenen.

S:Diablo kom ju med väldigt ont i ryggen och ingen egen sadel. Krångligt att komma till rätta med det.
Money Boy hade så ont i ryggen när han kom, han hade gropar efter en felaktig sadel och var så öm stackarn.

Nu har ingen av mina hästar ont i ryggen och de kollas upp med jämna mellanrum. De får Biolight och liniment mm.
Vilken skillnad det är nu. Nu ska bara den här piloten klara av att lägga till sätet i ridningen ;)
Gäller att rida lagom så att det får den effekt man vill plus att hästarna ska tycka att det känns ok.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0