5/4 2015 S.Diablo på tävling igår

Nu har vi kommit hem och har landat efter tävlingen i Filipstad igår. 

När jag skulle sitta upp på Diablo så var han riktigt spänd men lite skritt så släppte det.
Vi red fram ute på en liten bana de satt staket om. Härligt väder.





Vi red FEI Lagtävlansprogram ponny 2012 och fick ihop 61,923%
15 starter 4 placerade i klassen och vi hamnade på 10e plats. 

Kommentar domare H
Snygg liten ponny som rör sig trevligt. Kan vara ner eftergiven i sina sidor.

Kommentar domare M
Trevlig ponny men behöver bli mer framme i handen för bättre och stadigare form.

Kommentar domare C
Trevlig uppvisnining. Lite hastigt stundtals

Jag håller med domarna i kritiken. Denna gången lyckades jag inte få honom lika lösgjord som 1a starten i Nordhalland men bättre form inte lika låg som då. Träna Sandra!!

Jag tappade honom i en travökning och det blev galopp fick då den fina kommentaren "blev galopp"..... tack som jag undrade vad som hände ;) ;) 

Vill nu säga som jag sagt flera gånger innan; hästen blir aldrig bättre än piloten och piloten får varje start bedöma vad den har att rida med!

2 nationella starter tillsammans och Diablo visar att han hör hemma på dom banorna. Härlig känsla att ha tagit honom tillbaka och bättre än han någonsin presterat innan <3 

Film från tävlingen finns här. Tyvärr dålig 

Tack till ägare att jag fått förtroendet att visa er fina ponny. Vi har några härliga år framför oss jag och Diablo :) och det är skönt att inte stressa.

Finns mer foto på oss som kommer upp framöver :)

 

Kommentarer
- Agnetha

Du är så duktig och det känns så skönt att han är tillbaka i sitt ursprungsläge!Nu kan det bara gå framåt :) Vi är så oerhört nöjda för att ni orkade jobba honom tillbaka :)nu ser han frisk, stark o nöjd ut!!

Svar: Det har varit en resa upp och ner. Nu jobbar vi framåt.
Sandra A.W

2015-04-05 @ 11:08:28
Blogg: http://ridponny.net
- Engla

Åh han är väll för vacker?!? Jag tycker ni är duktiga som kämpat er dit ni är idag. Ni förbättras ju för varje dag och snart är ni farliga på banorna! :)

Svar: Du är alltid lika snäll. ja han är verkligen vacker! Du får komma och hälsa på honom.
Sandra A.W

2015-04-06 @ 00:51:00
Blogg: http://englas.blo.gg

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0