22/4 2015 Cupid och jag på terrängträning

Igår kväll var vi på terrängträning i Mariestad. Vi tränade för Anna-Karin och vi var 4 st i gruppen, perfekt!

För mig var det första terrängen sen jag gick omkull i augusti-14 veckan innan dressyr-SM så det var lite osäkert från min sida. Tur att Cupid 5 år var den ponny med erfarenhet av dom vi hade med oss ;)

Moa red Chanel, 1a terrängträningen
Mimmi red QP, 1a terrängträningen
Jag red Cupid, terrängtränad mer än en gång med Mimmi i sadeln

Värmer

Ute på banan

Är du helt säker på att det inte finns krokodiler?

Det här är kul!



Jag fick ett stopp på träningen och det var när vi hoppade en linje där hindret nedan ligger en bit bort. Han såg hindret på lång väg och sen när det var dags att hoppa så sa han. Ska vi hoppa nu?


Nöjda efter en bra träning.

Nu kan jag ärligt säga att jag är sugen på att utbilda B Cupid till en fälttävlansponny. Han är ju duktig på alla tre disciplinerna. Vad tror ni? 
 

Kommentarer
- Michelle Petersson

Ser så himla kul ut! :D Har aldrig hoppat terräng men planerar att göra det nästa vecka ;)

Kram

Svar: Åh det är jätte roligt. berätta hur det gick :)
Sandra A.W

2015-04-22 @ 19:05:58
Blogg: http://michellepetersson.horseworld.se
- Ida

B Cupid skulle nog passa som fälttävlansstjärna😉

Svar: Ja det tror jag oxå :)
Sandra A.W

2015-04-22 @ 19:39:34
- Emma Elfstrand - elfstrands.se

Han ser verkligen glad och fin ut :)

Svar: Tack det var han :)
Sandra A.W

2015-04-23 @ 08:33:29
Blogg: http://elfstrands.se
- Pernilla W Ödlund

Jag är bara så grymt imponerad av dig! Du har verkligen förstått att hästarna mår som bäst om de får göra lite av varje. Det finns så många dressyrryttare som sitter och nöter på ridbanan vareviga dag och det finns hoppryttare som sitter och nöter på hinder vareviga dag - och då kan bara resultatet bli ett - trasiga hästar.Du är fantastisk!!

Svar: Tack snälla Pernilla! ❤
Sandra A.W

2015-04-23 @ 10:49:13
Blogg: http://pernillaodlund.se
- Emma

Utbilda honom till fälttävlansponny, så kam du satsa på ännu fler mästerskap 😃

Svar: Ja tänk vad kul det skulle vara! kram
Sandra A.W

2015-04-23 @ 16:41:49
Blogg: http://teamferlin.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0