16/4 2015 Är vi verkligen så dumma?

Är vi verkligen så dumma att utrustning, kläder, lastbil, transport mm från "rätt märken" är mer värt än bra ridning???
Sjukt om ni frågar mig.

Du rider inte bättre med märkesgrejer visst du kanske får bättre självförtroende en kort stund men du rider inte bättre. Viktigast är väl ändå att tex sadeln passar hästen inte vilket märke?!

Många skriver outfitsinlägg på sina bloggar från en tex en tävling och det läser jag inte ordentligt ens. Konstaterar att dom inläggen är från dom som har råd att ha allt i "rätt märken". Har dom ens tjänat in pengarna till vad det kostar själva?

Jag väljer alla dagar i veckan att träna för dom pengarna istället.

Jag hoppas verkligen att det är min prestation på banan som tar mig vidare inte vilken kavaj jag har på mig.

Självklart vill jag ha det andra har men då får jag jobba för det och det är ok.

Vi har många hästar och bara det i sig kostar.... vet ni nåt sätt att få sponsorer? Jag vet att jag inte är en stjärna men man kanske kan söka nåt?
Finns stipendier mm? Oftast ska man vara 16 år och uppåt.... Varför ska det vara en minimiålder? Jag vet redan nu vad jag vill och vi vore väldigt tacksamma för all hjälp man kan få. Även yngre rider SM/NM/EM eller hur?

Jag har sponsorer och jag visar upp dom ofta på bloggen och på transport, bilar mm.
Tack till dom!

 

Kommentarer
- Divorce your horse

Håller med dig bättre att man rider bra, än att man har rätt märke på kavajen :)

Svar: Ja 100 gånger bättre! kram
Sandra A.W

2015-04-16 @ 12:56:29
Blogg: http://divorceyourhorse.se
- Emelie

Håller så med dig! Här är min variant på "Dagens Outfit" :D :D https://exaequestrian.wordpress.com/2014/06/21/dagens-outfit/

Svar: Ska kolla :)
Sandra A.W

2015-04-16 @ 14:18:25
Blogg: http://exaequestrian.wordpress.com
- Lovisa Magnusson

Kloka åsikter verkligen! Och bara för att något är billigt behöver de ju inte ha urkass kvalité. Mina favvoridbyxor är från Ullared och ser fortfarande som nya ut trots att jag till och med ridit barbacka med dem flera gånger. Inte ens den helskodda delen på ridbyxorna har blivit slitet, vilket det annars brukar bli ganska lätt..

Håller verkligen med dig och tycker det är intressant att ta del av dina tankar!

Svar: billigt kan absolut vara bra. håller med dig. :)
Sandra A.W

2015-04-16 @ 21:28:57
Blogg: http://lovisamagnusson.horseworld.se/
- Camilla

Så är det! Bra skrivet!
Jag har alltid sagt " Det är inte märket eller årsmodellerna på transporten som är det viktiga utan det är lasten".
Det är lätt att tappa bort sig i alla modenycker inom ridsporten. ..
Fast som du säger så är det inte alla dessa yttre pinaler som gör ett ekipage framgångsrikt. heja heja Sandra

Svar:
Sandra A.W

2015-04-16 @ 23:06:22

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0