15/4 2015 Bästa tiden?

Bästa tiden är nu mitt i en tävlingssäsong tycker jag. Finns ju nackdelar också såklart man tappar träningstid och måste balansera tävling/träning så inte hästen ledsnar. Nu är det ju inte jag som är viktigast utan hästarna. Vi måste vara lyhörda på hur dom mår och om dom börjar tröttna.

S.Diablo fixar säsongen bra han orkar med.

Boy däremot behöver sina vilodagar mer än någonsin. Inte så konstigt kanske eftersom han inte har så mycket tävlingsrutin.

6-åringarna Hedwr och QP
QP verkar orka hur mycket som helst men det är så lätt att överanstränga dom när dom är såna. Hedwr verkar fixa det bra och han har ju mer tävlingsrutin.

Här gäller det för oss att ha en plan för varje häst och vara väldigt uppmärksamma på hur dom mår.
Hur tänker ni?

 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0