20/1 Att få kritik

Detta med kritik i bra eller dålig form kan vara jobbigt både och!
 
Jag får ofta höra att jag rider väldigt bra för min ålder mm det är jag jätteglad för men det är inte alltid bara bra. Lätt att man blir slapp och tänker jag kan ju redan! Men man blir ju aldrig full lärd i ridning.
 
Många glömmer resan jag gjort med min Forlan Conquest också. För lite mer än två år sen var han sutten på, vägrade att gå fram för skänkeln mm men oj vad jag har kämpat sen dess. Startat i för svåra klasser men varit nöjd när jag kommit hem ändå för jag vet vilken utveckling vi gjort tillsammans. Jag gillar utmaningar samtidigt är det så att många tror att det gått på räls men NEJ det har det inte. Dressyr är ju lite speciellt också för man måste ju passa domaren man rider för också.... tufft att få kritik på ett protokoll också. Nån dum formulering på det kan ju förstöra glädjen i några dagar framöver. Värt att tänka på för alla.
 
Tror detta var den första riktiga lokala tävlingen jag och Quest gav oss ut på. Div II (individuell start)
start Lb1 och det var i mars/april 2011 och vi började träna 25/11-10 Vi kom säkert sist men oj va kul det var!
Här lärde jag mig älska dressyr!
 
men jag kan om jag tittar bakåt inte förstå att flera tycker att det varit så enkelt för det har det inte. Quests framåtbjudning är fortfarande jobbigt och ger inte nåt gratis!
 
Sen har vi ett exempel till Hobson, ingen lätt ponny han kastar av dom som inte passar. Om jag åkt av? inte pga att han vill det än i alla fall ;)
 
Nu så ska jag tävla svårare program i vår och jag ser fram emot det men snälla inga höga förväntningar!!!! :)
 

Kommentarer
- Team Fix

Lycka till i vår vi håller tummarna för dig.

Svar: Tack snälla!
Sandra A.W

2013-01-21 @ 00:25:53
Blogg: http://teamfix.wordpress.com/
- Erika

Du är otroligt duktig, men som du säger man blir aldrig fullärd hur man än kämpar och kämpar så kan man alltid bli bättre. :)

Jag har ju inte följt er resan, men kan ändå förstå lite grann eftersom jag själv gjort en enorm resa med Raski. :)

Man växer så otroligt mycket när framgången kommer efter att ha kämpat så under en tid.

Svar: Du har så rätt <3Kram
Sandra A.W

2013-01-21 @ 12:09:32
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0