15/1 Förutsättningar

Vi har alla olika förutsättningar inom ridsporten.
 
Jag tex har ingen fin märkesutrustning till mig eller hästen men det går ändå ;)
 
Jag har några ponnys :) tacksam för att jag kan ha dem. Men det är inte bara ett plus med många hästar, som ni vet så vill ju de som äger en ponny man har att deras ponny ska gå först och det förstår jag. Jag tror att man i dessa lägen måste tala om vilket mål man har för de olika ponnysnarna så att de vet förutsättningarna. Jag vill satsa på mina B-ponnys nu innan jag växer ur dem.
 
Vi har 2 ridbanor, en travbana och skogen runt hörnet hemma och det är inte alla som har det men jag saknar ett ridhus. Jag vet att man ska vara tacksam för det man har men man vill väl alltid ha det som saknas? Tänk va mycket mer man skulle hinna om man hade ett ridhus hemma, vilken dröm. Grannstället (kanske 3-400 m i skrittavstånd) har ett 20x40 ridhus men ingen utifrån får rida där ,såååå tråkigt.
 
När man har ponny på tillridning så vill jag veta så mycket som möjligt om ponnyn så jag kan göra ett bra jobb med den. Ingen press bara tack. Lagom är bäst.
 
Sälja andras ponny är svårt! Man känner ju inte ponnyn helt och hållet liksom. Jag är lite blyg också så jag säger inte så mycket vid första mötet med nån.
 
 
 
 

Kommentarer
- Annika

Ja, det är mycket som är både svårt och orättvist inom ridsporten. Men som tur är inte hur dyr din ponny eller hur trendig din utrustning är som bedöms vid tävling. Med din inställning tror jag att det kommer att gå bra för dig. Din blogg är jättetrevlig

Svar: Tack snälla du!Kram Sandra
Sandra A.W

2013-01-15 @ 09:45:37
Blogg: http://teamfix.wordpress.com
- Annika

Hopps du fick vår kommentar.

2013-01-15 @ 09:49:01
Blogg: http://teamfix.wordpress.com
- Erika

Det är ju inte märket på utrustningen som gör ryttaren eller hästen. :)

Man kan ju ha billig utrustning, men var duktig ändå.
Tycker du är väldigt duktig på de filmer m.m. jag sett och beundrar dig att du orkar med alla ponnyer, skola osv. :)

Och att du satsar så helhjärtat på ridningen o du verkar väldigt söt mot dina ponnyer. :)

Svar: Tack Erika! Alltid lika snäll <3
Sandra A.W

2013-01-15 @ 11:31:16
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Anna

Hej jag följer din blogg och tycker du är jätte duktigt men en sak som jag stör mig är att du har hakat upp dig på är det här med märkesaker, det är aldrig någon som påstått att man ridet bättre eller tar hand om sin djur bättre bara gör man har märkesaker.

Svar: Handlar om att många många som bloggar och läser bloggar lyfter fram outfits mm och det är inte det viktiga. I min ålder så pratas det alltid om vad det är för märke på allt och jag vill visa att det går utan märke och att det går med.
Sandra A.W

2013-01-15 @ 11:54:00
- Sandra

Tycker du verkar klara dig galant utan märkesutrustningen och dylikt, ni glänser bra utan den!

Tråkigt att ni inte får använda ridhuset i grannstallet när det är så nära, det hade ju varit perfekt.

2013-01-15 @ 20:45:38
Blogg: http://aylen.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0