14/1 Ändring av regler

Jag vet inte om alla ändringar av regler är bra!!! Detta är väl förslag på ändringar....
 
Läs detta: www.tavlingskonferens2013.wordpress.com   (Håll pekaren över så syns länken)
 
Katastrof för oss som vill rida våra B-ponnys i höga klasser! Jag vill och jag vill passa på att påpeka att det är inte mina föräldrar som vill utan JAG!
Jag har enorm tur som har stöttande föräldrar som gör vad de kan för att jag ska få hålla på.
Varför ska man straffas för att man BARA är 11 år?
 
 
Tänk då skulle ju inte Sverige få se dessa fina ponnys:
 
Micks Poseidon, ponny med enorm kapacitet i både hoppning & dressyr
 
Forlan Conquest född 2006, köpt av Stuteri Micks, ponnyn som jag själv utbildat från insutten till att nu vara kvalad till att gå nationell dressyr
 
våren 2011
2:a i DM dressyr sept 2012
 
Hobson, ponnyn som jag på knappt 6 månader kvalade till nationell dressyr samtidigt som vi vann klasser på hoppbanan och i fälttävlan :)
 
Avel går väl inte bara ut på att få höga utställningspoäng utan man vill väl ha ridbara ponnys? Vad kommer vi få för ponnys till barnen om vi inte avlar på bra material? Ingen kan ju avla om ponnyn inget är värd sen... mycket handlar om pengar. Vem orkar avla om ponnys inte får synas på tävlingsbanorna. Många C- och D ponnys har B.ponnypappor.....
 
 
Såg nån av er förresten första avsnittet på Ponnyakuten igår?I så fall så behöver jag inte skriva mer än att det behövs välridna ponnys till barn!! Ska man skratta eller gråta? Fanns ju bara några med riktiga problem som kan passa in i programmet. De andra problemen kan man fixa hemma med vilja och hjälp.
Sen kan ju vissa föräldrar kanske be om hjälp när det ska köpas ponny, bara en tanke och åsikt från lilla mig!
 
 

Kommentarer
- Betty

Klok som en bok!
Jag håller helt med om att ridbarheten, kapaciteten och lynnet så att det blir en bra ridhäst MÅSTE finnas där! Det är lika viktigt på alla hästar, och det är det alla borde sträva efter.
Samt inte bara avla efter hingstar och prestationer. Då blir det lätt fel i lynne osv.

Finns en miljon saker att tänka på, men som seriös uppfödare i nutid är kraven höga, och det är ju faktiskt jättebra när du och jag ska köpa häst :)
Kram!

Svar: Så sant! Kram
Sandra A.W

2013-01-14 @ 10:50:28
Blogg: http://mirakelbetty.wordpress.com
- Elin

Håller med dig och ponnyakuten, ja vad ska man säga vissa klipp såg ju livsfarliga ut och mest pga oförstånd från vuxna som tror att deras barn ska fixa vilken ponny som helst utan att barnet själv är tillräckligt kunnigt. Och en del problem var i mitt tycke inte så stora så man måste vara med i Ponnyakuten precis..

2013-01-14 @ 15:04:28
- Frida & Bella <3

Så bra skrivet och så himla sant.
Gillar din blogg starkt Sandra! <3<3

Svar: Tack snälla !Jag gillar eran blogg
Sandra A.W

2013-01-14 @ 16:29:41
Blogg: http://www.ponniemupparna.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0