5/9 Mina tankar om mitt stora intresse

Idag är det onsdag hela dagen :D:D snart helg, jag längtar då är det bl.a dressyrtävling
 
 
Många av mina kompisar tycker att jag rider för mycket. Kan man göra det? Om det är mitt intresse så kan väl jag få ha det. Det är jag som sitter där på ridbanan i ösregn, storm och ibland sol :), inte dom. Jag sitter i alla fall inte vid datorn eller ett tv-spel inomhus... Jag gillar att vara ute men visst jag spelar allt data mm ibland också.
 
Många av mina kompisar har ju flera idrotter de håller på med. Om jag då har 1 eller 10 hästar att rida har väl ingen annan med att göra än min familj som faktiskt betalar för det? Jag ser en bra sak till med detta och det är att jag kommer närmare min familj genom hästarna om ni fattar. Jag umgås ju med dem i stallet och på väg till träningar och tävlingar. Hade jag haft dataspel som största intresse eller säg facebok då hade vi inte pratat så som vi gör nu :D
 
Sen så har vi detta med skolan.
Skolan är ok men jag tycker inte det är jippi varje dag att gå dit. Jag gillar lov! Jag har haft jobbigt att läsa och räkna men det börjar bli bättre. Jag och mamma kämpar på med läxorna.
 
Nackdelen med hästarna, hmmmm nu får jag fundera:
Nackdelen kan vara att vi inte åker på semesterar som andra gör för det finns inga pengar till det.
Vi shoppar inte så mycket kläder mm.
Jag kan sakna kompisar i stallet, det är ensamt att rida även om familjen finns runt om.
Jag kan inte slänga mig iväg på en bowlingkväll t.ex för jag behöver planera innan pga hästarna.
 
MEN DET ÄR MITT LIV OCH JAG VILL HA DET SÅ HÄR! Duger inte det för andra så är det deras förlust som mamma säger ;)
 
 
 

Kommentarer
- JennyM

Jag har ju ett stubbenträns som matchar sadeln men i storlek full. Hade dock det på min d-ponny men tror nog det kan bli förstort :/ Har några svarta träns i ponny och kan ha ett brunt med lite bredare nosgrimma med. Har ett ulltäcke i 135 som är fint och ett bävernylon som det står agria på i 135.. Kan kolla om jag har fler täcken i 125 också :)

2012-09-05 @ 17:09:22
Blogg: http://jmdressyr.blogg.se
- JennyM

Läste andra kommentaren nu med :) Du är ju för snäll! Jag vill gärna gå det med och har stått med att jag ska gå där sen i maj men jag får ingen ersättning från försäkringskassan och jag ska pendla mellan borås och lund så det blir alldeles för dyrt för mig om jag inte får rätt till ersättning då jag inte klarar ett vanligt jobb heller :/ Men va kul att det hjälpe dina föräldrar så mycket! :) Jag hoppas på att kunna gå snart med så jag kan börja jobba igen :)

2012-09-05 @ 17:21:00
Blogg: http://jmdressyr.blogg.se
- Anonym

Jag håller helt och håller med dig i allt Sandra:)

2012-09-05 @ 19:01:00

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0