7/10 Vi har fått svar på en fråga :)

Jag har fått svar på en fråga via en kommentar! TACK SISSI det uppskattas!
 
Frågan:
Nu funderar jag på vad som gäller för att få rida lag i nivån över divII... Är det "Elit" då? Vad gäller med kval mm. Nån som vet får gärna tala om det för mig och mamma.
 
Svaret från Sissi:
För att kvala b-ponny till nationellt krävs 2 ritter över 62% i LA ->Kvalar man i LA:1 får man ändast rida nationella program som innehåller samma rörelser som LA:1,så det är mycket bättre att kvala i LAP:1 där öppna,sluta samling bl.annat finns.Det bästa vore att rida div 1 på våren så man sätter dessa kvalen i åtminstonde LA:1(behövs inga kval för att rida div.1).
 
I div.1 rider man LA:1 och Lagtävlan (som man också kan kvala i) samt att finalen går i lagtävlan och LAP:1.
 
Efter div.1 går ju eliten som går i regional nivå LAP:1.Så som kommentaren ovan kommer ju de två starkaste lagen vidare. (Eliten går nu i höst och även nästa höst).För att sedan kvala till SM behövs 2 kval över 64% (kat.B)på nationell nivå,LA:2 eller högre)Lycka till! :)
 

Nu kör vi Questis !!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0