23/10 Detta med hoppning :(

Detta med hoppning alltså! Jag fick tugga grus idag tror det var första avåkningen på Hobbe men jag är inte säker. Landade på rygg och bakhuvud.
 
Så här gick det till:
Vi skulle hoppa en bana på runt 80 cm och vi kom igång i alldeles för låg fart fick första hoppet dåligt då pga farten sen gasade jag på och vi kom för nära ett hinder och Hobbe gör allt för att komma över genom att skruva sig och sen skruv tillbaka och då for jag av :( Hade varit bättre att han stannat men han vill ju göra mig till lags duktiga killen. Inte hans fel utan mitt skulle lagt en volt eller nåt och kommit in i en bra rytm innan jag fortsatte. Hoppade banan sen och då gick det kanonbra men jag säger bara hoppning.....
 
 
Får nog sätta på en martingal nästa gång vi ska hoppa tror jag då han börjar lyfta upp huvudet mer och drar gärna mot hindren om han får chansen. Alltså Hobbe han kräver sin ryttare det är ingen ponny att "åka på" bara och tro att han fixar allt åt en. Jag älskar honom!
 
Sen måste jag tala om att han är så söt i sitt nya remontträns <3
 
 

Kommentarer
- Louise w

Vill se det tränset på han!<3
/kusse :S

Svar: Jag ska ta kort när tränset sitter på :)
Sandra A.W

2012-10-24 @ 18:12:26

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0