Tisdag fm/middag

Började dagen med att göra i ordning i boxar och stallet mm.

Pinnen reds på fm, dressyrjobb plus lite galoppbommar. Tränar på att ställa igenom honom och att han tar mina skänklar ordentligt.

Sen så var det Montesas tur. Mamma kom hem från jobbet då så jag kan bjuda på en liten film



Montesas lösning när det blir jobbigt är att öka farten så det tränar jag på nu. Han måste lyssna och ta min skänkel i båda varven. Kondisen är inte max så jag får köra ganska korta pass. Idag efter passet så fick jag nästan dra med mig han ut i hagen :)

Fin ponny!





Kommentarer
- Anonym

Jätte kul att du vill göra länkbyte med oss
vi gör ett så kan du titta på vårat ska göra ett nu :)

2012-06-19 @ 16:27:03
Blogg: http://fridabella.blogg.se
- Louise w

ok, har du ridigt nån mer da?? vad ska du rida i mon da för lektioner. ska du rida pinnen i mon, i såfall vad??
med castello går det bra. han har saknat sitt här. varge gång jag ska rida så går han jätte fort. i
allafall i börgan. han tycker det är skit kul. och han har ju inte blivit riden på ett tag för hemma hos mig är han bara sällskap till Pinero. så han är pigg.
jag ska ju rida in Malins häst Ronja. det är castellos barn. Malin är ju hon som äger castello.
asså jag har inte kommit så långt för dom har inte hållt på med henne så mycket. asså jag vet inte vad jag ska göra för Malin har inte tid med hella tide att jag ska sitta på Ronja.
så jag går brevid henne och så smakkar jag och då ska hon trava. och Brrrrr när hon ska sakta av. hon är jätte duktig och lyssnar jätte bra på det, inte ett enda fel typ.
men när vi kommer till longerigen så ska hon gå i vägg mitt i varvet. och stanna och bara inte lyssna och trava. men sen efter att hålla på o bråka hella tiden gick vi i vatten pölar så länge. sen så tästa de jag i gen. och då kunde jag få 3 varv utan att stanna. sen så kunde jag till och med trava med henne ett varv. och innan hon pestämmer sig för att stanna(för hon stannar ALLTID på samma ställe) så stannar jag henne innan det där stället kommer där hon stannar själv. sen kunde jag göra 3 varv men jag stannade henne en gång i varge varv. så det går rätt så bra med mig , castello och Ronja. hur är det med pinnen da. har han en gräsig hage :P
Louise w

2012-06-19 @ 17:52:57

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0