Tävlat fälttävlan

Idag åkte vi till Ljuslingsbacken och jag och Hobbe startade fälttävlan för 1:a gången tillsammans, Hobbes första start min andra. Klass P70 t.om upp till 13 år. Jag blev oplacerad men vi gjorde alla 3 momenten :):)
 
Uppvärming dressyr
 
Här pratar jag och mamma
 
Hobbes uppfödare Eva och Göte Gustavsson kom och hälsade på oss idag! Åh så roligt att ha träffat dem :)
 
På banan
 
Slutade på 60,7 i straff
Jag är inte nöjd med dressyren vi kan bättre!
 
Banhoppning 75 cm, gick nolla. Har han inte blivit lite spänstigare?
 
Uppvärmning inför terrängen
 
Terrängbanan, totalt 8 hinder
Hinder nr 1
 
Hinder 5 var en trakenergrav och där fick vi tyvärr ett stopp och jag drog på oss lite tidsfel. Men men.... Hobbe är ju liten emot C och D-ponnyerna så han måste gå i ett höööögt tempo och det är mitt fel att vi inte alltid gasar järnet....
 
Hinder 6 a & b, i vatten hoppa stock ur
 
Galoppsträcka inför sista hindret och sen i mål.
 
Film på terrängen, be nice!
 
 
 

Kommentarer
- Eva

Kikade på filmen:) Nu ser ut att ha kul! Lite synd på stoppet men de är bara att komma igen:)
Kram / Eva

Svar: Ja då jag lovar! :)Vi har anmält till Mantorp den 5 aug nu :D:D
Sandra A.W

2012-07-07 @ 19:09:45
- fanny & filippa - Hästblogg

Duktig du är<33

Svar: Tack snälla ni! Pröva ni som har en häst som gått fälttävlan. Träna och ta fälttävlanskortet och sen bara tävla på :)
Sandra A.W

2012-07-08 @ 15:51:41
Blogg: http://syrrornaenstrom.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0