På begäran - presentation

Jag har fått frågan om jag kan presentera de hästar jag har och det kan jag ju.
 
Jag heter Sandra Andersson Wickström och är född 7 nov 2001 så jag blir alltså 11 år sent i år. Jag har ridit så länge jag kan minnas.Jag tränar och tävlar hoppning, dressyr och fälttävlan.
Först var det bara hoppning som intresserade men sen jag fick Quest så har jag hittat min gren; dressyr!
Jag lever för att träna och tävla och lägger nästan all min tid i stallet. Jag får stor hjälp av min familj att nå mina drömmars mål.
 
Vi börjar med de ponnys som är mina:
 
Forlan Conquest "Quest"
Welsh Mountain född 2006, 1,21 hög, vi har gått från att han var insutten till att ha kvalat in till ungponnychampionatet i dressyr i år <3  Jag har ridit honom sen den 25/11-10, innan det så var han bara insutten i princip. Jag älskar min kung! Vill bara klargöra att jag själv ridit honom under hela tiden, ingen annan har ridit/utbildat honom åt mig.
Köpt från Stuteri Micks, Falköping
 
Hobson "Hobbe"
Welshponny född-97, 126,8 hög, Jag köpte honom nyss från min kompis Frida.
Hobbe är en riktig tävlingsponny som vill visa upp sig på tävlingsbanorna. Jag tävlar honom i dressyr, hoppning och fälttävlan.
Köpt från familjen Beiron Mariestad
 
Candy
Okänd stam (tror på welsh/arab), född 1994, 139,5 hög.
Min rena hopponny. Hon älskar att hoppa!!! Är på betäckning just nu.
Köpt av Julia Carlén, Kungälv
 
Gleiniant Caramel "Mellan"
Welsh Mountain, född 2009, ca 120 hög
Köptes in för att ridas in och sen säljas. Toppen ponny som bara är tre år men visar enorm hoppvilja.
Köpt av Stuteri Micks Falköping
 
Weston Charming "Charming"
Welsh Mountain, född 2009, ca 120 hög
Köptes in för att ridas in och sen säljas. Fin ponny som bara är tre år med fina gångarter.
Köpt av Stuteri Micks Falköping
 
Nu till de som andra äger:
 
Lillemons Montesa "Tesa"
Welsh ponny, född 2007, ca 132 hög, allroundponny - Till salu!
Väldigt träningsvillig och framförallt snäll 5-åring. Har gått på ponnylekis.
Ägs av: Susanne Gustavsson, Stuteri Lillemon Tidaholm
 
Bonanza
Okänd stam, imp Danmark, född 1997, 136,5 hög, allroundponny - Till salu
Allroundponny som vill ha en erfaren ryttare!
Ägs av: Eva Edman, Ulricehamn
 
Micks Delight
Welshponny, född 2009, ca 124 hög, ska ridas in, ev visas på 3-års test
Ägs av: Stuteri Micks, Falköping
 
 
Så, det var de hästar som jag ansvarar för hemma just nu :) En av fördelarna med att ha unghästar är ju att de inte orkar gå varje dag vilket gör att jag kan ha några fler ;)
 
Jag önskar också:
1. Att jag inte växer ifrån mina B-ponnys för jag har mål för var och en av dem och det tar sin lilla tid att nå dit!
2.En lite större ponny som jag kunde rida in mig på i lugn och ro..... En läromästare i dressyr eller åtminstone
   nån som kan det grundläggande som jag kunda träna och tävla.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
- Anna S

Vad roligt att få veta lite mer om alla söta ponnysar du rider, och vad kul för dig att få chansen att rida och utbilda alla!
Jag tycker att Quest är både söt och snygg (alla är så klart fina, men han är nog min favorit) och jag hoppas att det går bra för er på ungponnychampionatet i år! Vad kul det måste vara att ha haft honom sedan han var liten och sedan utvecklas tillsammans :)

Svar: Tack!Ja, Quest är min favorit också, min kung! Fast alla har en bit av mitt hjärta <3
Sandra A.W

2012-07-06 @ 23:58:07
Blogg: http://missbelinda.blogg.se
- Emilia

Hej Sandra!

Jag och mamma tänkte på en grej, du kanske skulle vilja testa hoppa GP-ponnyn på Bonanza? Tror att det skulle gå jättebra för er :D

Svar: Hej!Jag kan försöka :) Tänkte starta henne i hoppning på Myråsen på torsdag denna veckan.
Sandra A.W

2012-07-07 @ 19:06:18
Blogg: http://edmanemilia.blogg.se
- Saga

Hej! Vilken fin blogg du har och åh vilka gulliga små ponnyer :D

Svar: Tack snälla du! Dina är så fina.
Sandra A.W

2012-07-09 @ 12:29:46
Blogg: http://dressyrsaga.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0