Montesa

Montesa fick gå ett pass på banan idag. Spännande ponny, när han först kom var han ganska trög att rida och stod på gången och hängde när man gjorde i ordning honom. Nu.... då är han vaken på gången, nästan för bra, och när man sitter upp så måste han få gå bara i 10 min innan du kan göra nåt. Positivt? Allt blir så mycket enklare med framåtbjudning :)
Han gillar dock inte sporrar och spö. Jag rider inte nya och unga hästar med sporrar men glömde  av mig häromdagen när vi skulle hoppa. Han gillar inte skänkeln då alls så sporrar åkte av dock måste han acceptera att jag vill ha ett spö så det får åka med ibland utan att det används.
 
 
Efter arbetet är man värd en klapp, minst!
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0