9/12 Svar på kommentar

Jenny lämnade denna fråga idag:
 
 
 Jag tycker de är omöjligt att hitta ponnysar, de tar så lång tid att hitta den rätta. Hur/vart hittade ni era? :)
_________________________________________
 
Mamma har hittills hittat de ponnys vi köpt eller lånat.
 
Letar du liten ponny så rekommenderar jag welsh, utan tvekan, gärna Welsh Mountain.
Länk till Stuteri Micks: Stuteri Micks i Falköping har många fina och har inte de den du söker så vet Sara och Michael var du kan leta mer.
 
Jag har/haft flertalet ponnys från det stuteriet.
Forlan Conquest
 
Charming 3 år, inriden av mig och såld till lilla Wilma Johansson
 
Caramel 3 år, inriden av mig. nu utlånad inför köp
 
Denna ponny äger Sara och Michael och den kommer till mig på jullovet på tillridning, Micks Delight  TILL SALU
 
Micks Poseidon, kommer till mig för vidareutbildning och tävling nästa helg
 
Sen har du ett bra stuteri om du letar ridponny, Arhults Stuteri som ägs av Agneta Hjortsparre
 
Min Ludwig kommer därifrån
 
Luddes pappa heter Speyksbosch Diablo (min drömhäst)
 
Sen har du Stuteri Lillemon som ägs av Susanne Gustavsson.
Våran Lillemons Dominator "Måns" kommer därifrån som vi dock sålt. Jag har ridit till Lillemons Montesa och hjälpt till att sälja honom nu har jag Lillemons Ness här för tillridning och försäljning.
 
Måns
 
Har du frågor eller vill ha telefonnr mm bara hör av dig!
Bra att tänka på
Otroligt viktigt att hitta en välriden ponny om den ska vara till ett litet barn, det finns ryttare som kan. Hästarna kostar lite mer men det är det värt i längden :)
 
Lycka till i letandet!
 

Kommentarer
- Jessika

Hej igen! Tack! Castle Bar är en okänd korsning från Irland, men jag tror verkligen att det är Welsh Cob i honom för han ser ut så! :)

Svar: Ja jag tror på welsh!
Sandra A.W

2012-12-09 @ 18:03:19
Blogg: http://www.jessikaung.blogspot.com
- Erika

Sv.
Ja verkligen.

Nej idag har min vilat. :-)
Haft fullt upp o varit på middag.
Blir ridning i veckan. :-)

2012-12-09 @ 19:48:58
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0