9/12 Får jag presentera

Får jag lov att presentera………..
 
Forlan Conquest
Född                       2006
e.                           Eppynt Superstar 45914
u.                           108384 Bronycoed Charm
ue.                         Fornbach Hello Dandy 32443
Mankhöjd:              1,20 B-ponny
Ras:                      Welsh Mountain
Uppfödare:              Forlan Stud, UK
Köpt av:                 Stuteri Micks, Falköping
Varit hos mig sen:  Juni 2010

Hur hamnade Quest hos mig?
Vi var hos Sara & Michael Strömberg och kollade på deras fina hästar. Jag valde mellan Micks Poseidon och Forlan Conquest och det blev Quest.
Länk till Stuteri Micks

Vad tycker Quest är kul?
När han får beröm av mig!

Vad tycker Quest är mindre kul?
Bli klippt

Pinsamt minne med Quest hittills
Vintern för 2 år sen så blev han så glad när det snöat att han bockade av mig och bockade efteråt och han träffade mig med en spark i pannan. Jag skadades inte men fick ett litet märke efter brodden.

Bästa minnet med Quest hittills
Ungponnychampionatet som gick på Dressyr-Sm i Karlstad i aug-12
Reserv ridden champion på Welsh-Riks i aug-12

DM i dressyr i västergötland där vi blev 2:a på B-ponny i sept-12

Vad är Quests svaga sidor
Trav, framåtbjudningen och han helst inte vill flytta på bakdelen

Vad är Quests starka sidor
Galoppen och att han alltid vill göra mig till lags.

Vad vi ska träna på
Ärlig framåtbjudning
Att få med bakdelen i ridningen
Skolorna

Mål
Starta nationelldressyr och förhoppningsvis placera oss
Önskedrömmen är att få starta på Dressyr-SM med honom.

Quest har lärt mig att älska dressyr och ha respekt för hästen jag sitter på, för detta är jag evigt tacksam!!!
 

Kommentarer
- Erika

Naw så himla söt ponny! :)

Vilken fin blogg du har.
Kommer lätt kika in här igen.

2012-12-09 @ 12:16:31
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Moa

Åh vilken fin ponny! :)

2012-12-12 @ 09:04:21
Blogg: http://moawestberg.blogg.se
- Andrietta Svärdh

Jättefin ponny och jättefin blogg :)

2012-12-13 @ 14:24:29
Blogg: http://andriettajosefin.blogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0