8/12 Får jag presentera....

Får jag lov att presentera………..
 
Hobson
Född 1997
e.                          Simberg Hobnob RW 94
u.                          Simberg Silhouette RW 1030
ue.                        Linksbury Royalist RW 82
Mankhöjd:             126,8 B-ponny
Ras:                      Welsh
Uppfödare:             Göte & Eva Gustavsson, falköping
Köpt av:                 Fam. Anna-Karin Beiron
Varit hos mig sen:  köpt maj 2012

Hur hamnade Hobbe hos mig?
Min kompis Frida Beiron fick Hobbe hösten 2011 men de klickade inte. Hobbe var busig och Frida ramlade av ett flertal gånger. Jag erbjöd mig att rida honom inför en försäljning. Hobbe visades för ev köpare men han kastade av dom så vi sålde min Måns istället och Hobbe blev min!

Vad tycker Hobbe är kul?
Att få visa upp sig på tävling.
Dressyr, hoppning, terräng och att tolkas efter

Vad tycker Hobbe är mindre kul?
När jag är envis och inte ger efter :D

Pinsamt minne med Hobbe hittills
En hoppträning där Hobbe hoppade av konstigt på ett hinder så jag fick tugga grus.

Bästa minnet med Hobbe hittills
När vi vann en fälttävlan P70 på Mantorp
När vi klarade sista kvalet till nationell dressyr
När vi klarade en Lb-bana i hoppning tillsammans
 
Vad är Hobbes svaga sidor
Busig, envis och fux ;)
Vill gärna slippa jobba med bakdelen

Vad är Hobbes starka sidor
Träningsvillig
Att han är så allsidig, bra i dressyr, hoppning och terräng.
Lätt för sidvärtsrörelser
Orädd på hoppbanorna om jag "rider" ;) hela tiden

Vad vi ska träna på
Övergångar
Rida ihop honom så bakkärran kommer med
Bli säkra i Lb- & La-höjd i hoppning

Mål
Starta nationell dressyr gärna med placering
Starta Lb- & La klasser i hoppning
Starta och klara P80 i fälttävlan

Kommentarer
- Ellen

Vilken bra presentation! Jösses vilka travökningar du har i la:n på filmen! Riktigt fina :) bra att du har mål också, fortsätt kämpa på och lycka till :)

2012-12-08 @ 13:12:09
- Lill

Super presentation!!!
Fin är han allt din lille Hobbe!!!
Dom målen du har satt kommer du med all säkerhet att nå! :) trots att han är en busig fuxkille ;)

2012-12-08 @ 19:59:11

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0