19/12 En olycka

En olycka händer så lätt.
 
Idag när vi var på dressyrträningen jag och mamma så var Mimmi, Moa och pappa kvar hemma.

Mimmi var i stallet och pysslade med en av hästarna och när hon ska sätta dit ett bensnöre så sparkara hästen illa på höften. Som tur var kom pappa in i stallet en kvart efter att det hänt och Mimmi ligger på golvet, tänk om hon varit ensam hemma......
 
Vi vet inte nu hur det är med henne men håll alla tummar och tår att det går bra!
 
Mimmi we love you <3<3<3
 
Mimmi och Didde
 

Kommentarer
- Erika

Oj^^
Det är lätt hänt tyvärr
Läste inlägget oxå att inget var brutet att de var mjuk delar bara.

Förstår om hon har ont.
Blev själv rätt illa skadad i somras blev trampat + sparkad av en ardenner.

Kan säga att jag har rätt stor respekt för den tösen nu för tiden.

O tänker mig en hel del för när jag är bland hästarna eftersom skadan efter de ställt till de för mig.
är glad att jag kan rida ordentligt. :)

Svar: Det är farligt med hästar men det glömmer man lätt. Mimmi är uppe och går i alla fall.Jag menade inget illa med galoppfattningar, bara du inte tror det. <3
Sandra A.W

2012-12-19 @ 12:42:33
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Erika

SV
Nej de tror jag absolut inte. :)

Det är ju stora djur även en ponny kan ställa till allvarliga skador.
men jag lägger på o tar av täcke i boxen oxå även om det är farligare där än om de står på stall gången.

Den jag täcker på o av i stallgången är ardennern, men de är ju p.g.a att jag blivit skrämd av henne sen hon skadade mig.

Svar: Den som sparkade Mimmi är en stor en som är väldigt försiktig av sig. Man blir rädd när nåt händer men är snart tillbaka i det gamla tyvärr.
Sandra A.W

2012-12-19 @ 19:13:29
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Erika

SV
Jo det är skrämmande faktiskt. :/

2012-12-19 @ 19:19:53
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Jessika

Nej men fy, stackars Miriam! Det kan verkligen hända saker blixtsnabbt ibland med hästar... hoppas att hon mår bra!

Svar: Jadå hon är bättre!
Sandra A.W

2012-12-20 @ 18:00:34
Blogg: http://www.jessikaung.blogspot.com

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0