17/12 Glad

Varför kan det vara så svårt att bli glad för andra?
 
Jag blir riktigt glad om det går bra för mina kompisar mm oavsett disiplin, det är sant. Det kan vara min kompis som vinner över mig, spelar roll min placering kommer.
Jag ska inte ljuga utan erkänna att det finns en och annan som man inte gråter över heller om man säger så.
 
Det viktigaste med tävlingar är väl ändå att man själv utvecklas och att man kommer framåt? Jag sätter ofta ett mål inför en tävling oavsett vilken typ av tävling sen så är det ju toppen om man klarar målet.
 
Sätter ni mål?
 
Denna killen har jag åkt berg och dalbana med, rena Liseberg !
 
 
 

Kommentarer
- Erika

Såklart man ska glädjas åt andras framgångar oxå. :)
Jag tävlar ju inte men har några mål ändå. 2013 ska vi åka ut på lite Clear rond tävlingar. :)

Svar: Det viktigaste är inte att tävla utan att komma framåt liksom tycker jag. Alla gillar inte att tävla men jag älskar det. Dina mål är lika viktiga! Spännande när ni ska ut.... jag ska följa er.
Sandra A.W

2012-12-17 @ 21:54:34
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Jenny

Jättefin egenskap att du kan glädajs åt andra! Jag unnar dig varenda framgång du haft och kommer och få! :)
Vissa kanske man bryr sig mindre om av någon anledningen men finns ingen som förtjänar att man tjurar bara att någon man kanske inte tycker lika mycket om vinner. Jag tävlade mot en tjej ett tag, hon fick en häst av sina föräldrar som precis gått EM (nämner inga namn..) och hon va så elakt mot denna ponnyn när hon kom ut från banorna.. Skrek åt honom att han var sämst och slängde över tyglarna åt hennes föräldrar då ponnyn var oduglig och kunde inte ett skit.. Jag gillade aldrig henne, men efter några år skärpte hon sig och fick några placeringar ibland, trots att jag fortfarande ogilla henne så måste jag säga att hon var värd det! Sen gjorde jac inga glädjerop kanske men jag var glad för henne skull ändå. För även vissa man kanske tycker mindre om kan faktiskt förändras :)

2012-12-18 @ 02:20:53
Blogg: http://jmdressyr.blogg.se
- Erika

Sv.
Ja så är de ju. :)
Va roligt.

Planen nu är dressyr tävling i april. :)
Hoppning i Maj.

2012-12-18 @ 07:04:07
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0