13/12 Inställd träning

träningen idag blev inställd pga lucia för jennys barn. tråkigt men så är det. Vi kunde ridit senare men det blir försent sa mamma.
 
Jag och mamma packade in Rocky och Hobbe och åkte till ridhuset i alla fall.
 
Började med Rocky
Rocky har haft minivila nån vecka så jag väntade mig en tickande bomb men han förvånade mig. Tittig som vanligt men jag red på 40-bana så slapp han det läskigaste sen i slutet hade vi närmat oss 60-banan ;)
Jag tränade på övergångar, öppna och sluta. Min store klump kändes fiiiiin. Han har inte tappat så mycket Isa men magen har nog "växt".
 
Så till Hobbe
Hobbe var som en tickande bomb istället :D
Vi tränade på samma som med Rocky och gissa om han var fin idag, jag är så nöjd med honom.
Vid ett tillfälle red jag lite ökad galopp på en långsida var meningen men den ökningen höll sig runt hela ridhuset :) Hobbe bestämde sig för att GASA :D :D

Idag red jag Hobbe på tredelat tränsbett och ashennosgrimma utan snokrem och det passade honom idag.
 
 

Kommentarer
- LinnJ

SV: Okej, tack för tipset! :D

Svar: Jag skulle vilja läsa om dina mål. Hur du tänker om träning/vila?Vem tränar du för? Nivån på träningen? Gärna bilder på er när du fick hästen och nu
Sandra A.W

2012-12-13 @ 20:00:47
Blogg: http://linnj.blogg.se
- LInnea <3

tack så mkt för ditt svar! :D

2012-12-13 @ 21:13:29
Blogg: http://linneadahlbergg.blogg.se
- Erika

Hur gör ni när ni åker med två får en stå i transporten under tiden eller måste din mamma hålla i ena ? :)


Svar: Det beror precis på vilka vi har med oss och om vi har med hö. Idag glömde vi hö och då höll mamma. De får inget hö när vi åker så då står den som blir kavr i transporten ganska nöjt och mumsa på hö när den 1:a rids.
Sandra A.W

2012-12-13 @ 21:37:53
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se
- Erika

Sv.
Okej.:-)
Skönt att kunna ha en kvar i transporten.

Jo när jag tar yngre ville jag oxå jobba med hästar.
Och idag ska jag plugga o i framtiden bli personlig assistent fram över. Så där tog det en vändning. ;-)

2012-12-13 @ 22:35:48
Blogg: http://eriikapettersson.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0