29/8 Ludde

Min nya ponny Arhults Ludwig har haft en jobbig dag men samtidigt rolig hoppas jag :)
 
Först fick han träns på och sen så kom Mimmi ut med honom när jag hopptränade och då hade han sadel på sig :)
 
Bild bevis
 
 
Sen så fick han åka transport ensam till löshoppning i Axvall på Hanaskede.
Han fick vänta i transporten och då började han bråka i släpet. Pappa var ute med honom som tur var för en bom lossnade så han var på väg ut :S  Tur att pappa reagerade snabbt.
 
Väl där inne så hoppade han bra efter ett antal försök
 
Film på en av de första försöken.
 
Han fick bra kritik. Klok, snygg och spänstig ponny med god teknik. Kommer bli en toppen ponny för hoppning sa han till mig..... jag som vill rida dressyr :P
 
Efter hoppningen så krånglade han lite  vid lastningen men det löste Mimmi bra. Ludde levede om i transporetn den allra sista biten hem men gick lugnt ur när vi stannat. Han häver sig på bommen i fram.
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0