3/10 2018 Talang nivå 2-dag med träning

Igår var det full fart på morgonen med stallet och rida. 
Sune fick en joggdag vilket han verkligen förtjänat.
Tally red jag ett pass på banan och han var fin men jag vet ju att det finns minst 1 växel till i denna häst. Längtar till nästa pass! 

Jag och mamma åkte sen ner till Tvååker i Halland då det var dags för 1a träningen i Talang nivå2 i Halland. 
Vi var hos Fanny Ringström på hennes familjs fina gård! 

Tindra och Ulrika kom dit innan träningarna drog igång med Money Boy. Jag red igenom Boyan och ni kan ju gissa hur det kändes :) 
Tindra rider honom riktigt bra med fina hjälper! Längtar redan till nästa gång vi ses. 

Jag valde att ta med mig Collin ner och träna. Tänkte att det är lärorikt för honom, Jätte stolt över att han så snällt stod på lastbilen från ca 11.30 och vi kom sen hem runt 21,00

Vi tränade för Lottie Mattsson
Collin visade många av hans sidor men inte alla.
Utlåtandet blev i korta drag: 
* Talangfull 7 åring som är mycket väl med med tanke på att han är bara 7 år.
* Han kan det han ska för sin ålder trots att han bara är riden 2 år. 
* Jag bör rida lite mer "tävlingsridning" hemma och spänna bågen
* Ändra linjerna jag rider för att unvika att han inte förekommer mig
* Våga ha mer i handen
* Bli inte arg utan rid bara vidare när han "snurrar till det"
* Rid igenom spänningen
* Fortsätt med den varierade träningen


Gissa om jag är stolt över min snurresprätt och glad att jag faktiskt utbildat honom själv! 
 
 

Kommentarer
- Erika

Vilka fina ord 😊
Ni två kommer gå långt!

2018-10-03 @ 18:30:46
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0