15/10 2018 Laphroig på äventyr

Efter ca 4 veckor tillsammans med Laphroig "Lappen" så tyckte vi det var dags att åka på pay and jump 🙈 
När han kom var han sutten på av ägare Eva och också tömkörd. 

Han skötte sig exemplariskt hela tiden. Fick åka B-korts lastbil för 1a gången och det gick lätt att övertala honom till att gå på den och Linners Showman "Sune" åkte med i samma bil. Vi märkte dem knappt i bilen 😇

Väl framme så står han helt stilla utanför bilen när han görs i ordning. Inte ett bus på framhoppningen inte ens nåt när en tjej ramlade av och hennes häst kommer travande mot honom. Han har bra psyke men det förstår ni som hängt med mig ett tag att jag är helt lugn med, annars hade jag inte varit så orädd med honom. Han tar inte styrning 100 än men det kommer. Galoppfattningarna var han väl inte 100 lyhörd på heller men det är ok. 

Bjuder på film på våra lite vingliga starter, be nice!


Alltså vilken kille - imponerad!
Han har tidigare hoppat sockerbitar (2 små sockerbitshinder) och ett upprättstående på raken och åker till nytt ställe och går in och bara gör på banan. Ni kan se Mimmi på filmen där hon har en longerlina inne på banan och hjälper mig lite med drivningen. 

Åh vad det ska bli roligt att jobba med denna kille framöver! Tack Eva för förtroendet ❤

 



Kommentarer
- Anonym

Ja coolare kille får man leta efter... Så roligt att se hans utveckling på denna korta tid👍 Bra jobbat 👏👏👏🌟✨💕/Eva

2018-10-15 @ 09:18:27

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0