5/7 2018 Ida & Bosse

Ida och hennes mamma Victoria kom hit igår med deras fina ponny Bosse Bus. 

Planen var att Ida skulle träna i 2 dagar hos oss och så blev det.

Bilder lånade av mamma Victoria 

Alltså hur gulliga!


Ett dressyr pass igår och jag fokuserade mycket på sitsen. Sitsen är otroligt viktig för all ridning. Ida sög i sig som en svamp och hon är lättlärd. Bosse är en welsh Mountain som min fina Forlan Conquest och de är verkligen bra barnponnyer! 

Bosse är uppfödd av Stuteri Micks i Falköping men såldes sen till Anneli Alfredsson (Collins ägare) och sen har Viktoria köpt honom. En ung ponny som är schysst.

Idag fick hon hoppa på Bosse och det gjorde hon riktigt bra. Fikapaus och sen fick hon prova att rida Matteus och sitta i dressyrsadel för 1a gången.
Matteus är en helt underbar liten kille som är hingst men sköter sig perfekt i alla lägen. Bra läromästare trots sina unga år. Alla som rider honom lyser som solar efter :) 


Hoppas de kommer snart igen och tränar. Vi pratade också om att jag kan komma till dem och träna dem. 

Mitt liv är fantastiskt, tänk att lilla jag 16 år kan lära andra... så roligt! 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0