31/8 2018 Träning med 2 st

Igår var jag och mamma hemma hos Jaqueline och tränade. Vi hade med oss Collin och Matrix. Första dressyrträningen med Trixen så det var lite spännande. 

Collin
Började på utebanan och då var det uppehåll. Som ni kanske förstår så började det regna och då gick vi in i ridhuset. Vilken lyx att ha ridhus! 


Det är så skönt när tränarna är lika noga med det lösgörande arbetet som jag. 

 
Det gick bra på utebanan till hundarna drog iväg för att det hände nåt och då snurrade det till hos Collin, ha ha ha. Kunde rida igenom det någorlunda men han började svettas mm.  När vi sen gick in i ridhuset så tyckte han att mycket var läskigt så då snurrade det rjält kan man säga. Jag brukar själv stressa upp mig i dessa lägen men Jaqueline lotsade oss lugnt och metodiskt med mycket uppmuntring genom det. Allt släppte inte 100 och då får jag det jobbigt med att träna byten men vi jobbade på och då och då glimmar han till. 



Kolla Jaqueline på bilden nedan.... undrar vad hon tänker :) 

Matrix
Tyvärr inga bilder på Trix då det passet var inne i ridhuset.
Jaqueline har aldrig sett Trix och vi började då med att jag rider lite i alla gångarter och hon tittar. Sen jobbade vi på som med Collin. Trixen sköter sig fantastiskt bra och han är alltid arbetsvillig. Jag kan nu rida ihop honom bättre och det känns att han jobbar igenom hela kroppen. Han kan sparka "karatespark" nån gång når man ger byteshjälpen men det blir mindre och mindre sparkar. Jag gillar verkligen denna kille! 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0