15/9 2017 Onsdag med mycket träningar

Jag har inte riktigt hunnit uppdatera er här som planerat men här kommer kort om min torsdag.

Vill poängtera att jag ofta glömmer ta upp nån häst som gått just den dagen här i bloggen. Så är det när man är lite lagom förvirrad ;)

Stalltjänst och sen var det dags att klippa Kungen. Ingen rolig syssla direkt men det måste göras.

Curre
Curre Burre hoppades på samma bana som Nils byggde upp på tisdagens hoppträning.
Oj va han tyckte det var roligt att hoppa igen. 

Chili
Red ett pass på Ulrikas fina Chili. En häst som har lätt att lära och trevlig attityd till arbete.
 

Matilda & Mazarin
Började träningen med att jag red Mazarin lite. Härlig häst!
Vad ska man säga om Matilda då?
Jo det är en fantastisk tjej som utvecklas i rasande fart. En glädje att träna!
 

Money Boy
Gick ett pass för Emma. Jag älskar att träna för Emma, vi kommer alltid lite extra framåt i ridningen. Money Boy var så fin och jag lyckades få till lite extra uttryck i traven. Galoppen är så härlig att rida, så stark!
 

Collin
Fortsatte med galoppombytesarbetet. Collin frågade flera gånger om han skulle hoppa rätt upp i bytena men nepp det fungerar inte. Försök sitta still i sadeln då.... Mycket arbete med byten ger en strakare häst som på så sätt också förbättrar sin trav ett snäpp. 
 
Matteus
När det var dags för Matteus så var det mörkt så han kom inte med på bilder tyvärr. Emma tyckte att han utvecklats bra sen sist.


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0