5/6 2017 Div1 omgång 3 igår

Igår red jag Div1 omgång 3 i Halland för Särö RF. Vi hade hoppats att 2 duktiga Särö-ekipage skulle förstärkt laget denna sista omgång men de kom aldrig så då fick vi åka. Tog nästan hela 4 timmar dit, seeeegt. Jätte glad att Hoopy var med mig till 100% så vi fick till bra rundor, extra skönt med bara 3 st i laget.

Väl där så började det såklart att regna större delen av tävlingen. Börjar bli van vid regn tyvärr.

Klass 1, Lagtävlan för ponnyallsvenskan
Jag och Hoopy hade en bra dag igår och jag kunde njuta! Hoopy lyssnade på mig under hela framridningen och inte allt annat runt om oss. Att rida en hingst med mycket "karaktär" (kan man säga så?) är svårt och kräver sin ryttare. Man måste få dem med sig annars ramlar allt och de springer mest och visar/spänner upp sig. Klart nöjd med de enkla bytena i klassen, skänkelvikningarna var tyvärr sega men det vet vi att han inte tycker om.
Vi fick ihop 68,788% trots att jag höll på att glömma ena skänkelvikningen. Vi vann klassen.

Klass 2, LaP1
Sist ut red jag lagklassen LaP1
Här var han nästan lika fin på värmningen, kände att energin inte 100 räckte till. Fokus låg på mig precis som i klassen innan. På banan så var öppnor och slutor riktigt fina men orken räckte inte i små volter och enkla byten. Kändes extra kul att skolorna flöt på för det är inte hans bästa enklaste rörelser direkt. Träning ger färdighet!
Vi fick ihop 66,316% och laget blev 2a. Individuellt blev vi första utanför placering.

Sjukt stot över Hoopy som gett en bra ridkänsla och varit med på noterna hela långa dagen. 4 tim på lastbil sen ut och prestera det kräver sitt bara det.

Laget som representerade Särö RF kom på en andra plats i sista omgågen och i totalen 3a!!!! Inte illa av 5 st ekipage som har kämpat alla 3 omgångarna. Vi har varje omgång bara haft bara 3 st till start och då finns tyvärr inte utrymme för många fel/ekipage. Jag tycker att alla ekipagen i laget ska hyllas som kommit och kämpat! Tack för dessa tävlingar tjejer!


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0