25/6 2017 Money Boys SM dag 1

Lör 17/6 Sm dag 1 kval 1
Efter värsta uppladdningsveckan åkte vi mot Hammarö med väldigt växlande tankar. Tänk om vi känt och sett fel tänk om han inte är ren... Boy dansar genom besiktningen och det finns ingen lyckligare än jag!!!
Han trampar om en gång på en stor sten som ligger på planen där vi besiktigar då är man nära att svimma.

Jag och kungen påväg mot 1a värmningen inför kval 1. 
 
Jag rider väldigt försiktigt och oroar mig för om han skulle ha minsta ont och inte gå rent. Jag vet att jag känner direkt om han är ofräsch men man blir nojjig när nåt sånt här händer. Mamma och Mimmi satt som hökar och granskade varje steg vi tog. 



I collectingringen för alla 3 tävlingsbanorna

På tävlingsbanan

Jag red inte alls vad Boy kan prestera utan jag "safade" hela ritten. Vi fick till en jämn ritt utan några stora missar. 
 

Dag 1, FEI Lagtävlansprogrammet

Vi fick ihop 65,598% och en 12e plats i totalen

När jag kom ut från banan var jag lite arg på mig själv eftersom jag visste att Boy var ok och jag kunde rida på men gör inte det pga ett läkt sår i en karled. Jag tänkte "där rök NM eller EM biljetten om jag ens var påtänkt) 

Startade ganska sent sen å var det jobb med att ta hand om Boyan plus att vi skulle äta nåt innan det var dags att krypa in i bästa Majas husvagn och sova. Jätte trött när spänningen släppte efter att vi fick ok med Boy av veterinären. 

Tack för allt stöd fam Maja Svensson, Emma,  Isabelle, Anki, Ann, Pernilla, Siv, Emelie, Mimmi, Moa mamma och pappa. Nu kändes det som om jag skulle kunna rida på mer inför kval 2. 

Sponsorer hittills inför mina mål 2017:
Lilla Veterinärinrättningen Skara, Traudi Björling, Stuteri Micks Falköping, Kungsbacka Bilservice Kungsbacka, Mörk & Söner Götene,  Åkessons Bil Götene, Engblom Stable Kvänum, Thelin Data Lidköping, Divorceyourhorse, Designs By Spirits, Stall Vuo/Stall Sjöholmen Bjärnum, Jacson, Emma Lindqvist, Stall Nils Stridh Svensson, privatpersoner som swishat, 

 



Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0