19/7 2017 Idag blev jag påmind

Idag blev jag påmind om min berg och dalbana till att rida Mästerskap.

Jag har läst Nellies inlägg om att inte bli uttagen till EM.

Jag har inte kommit så långt som Nellie innan jag och Money Boy sågades.

Vi åkte på en dressyrmönstring efter vårt 1a SM där vi kom till A-final bland alla duktiga ekipage...vi som träffades ett år innan och han gick inte att få till en bra galoppfattning på. Det tog en månad att bara få honom att acceptera mig som ryttare och den som kräver lite. I oktober var vi kvalade nationellt på ganska bra procent. Satte SM-kval våren 2015 och red sen då A-final på SM och slutade 12 har jag för mig. 15 av 40 går till A-final. Gissa om jag var stolt. Utbildat honom upp i klasserna själv och sen så bra på SM, jag gick på rosa moln. 

Mönstringen var i oktober 2015 och jag åkte dit glad och med stora förhoppningar.

Jag blev inte uttagen för min häst var inte av nationell typ..... ramlade ner från det rosa molnet tyvärr.

Jag bröt ihop, bet ihop och bestämde mig för att visa dem hur fel de hade!

2016 låg jag rankad etta nästan hela året, red NM och kom 4a på SM, nominerad till EM men fick inte rida EM. Inte internationell typ.... fick höra vilka som var uttagna i högtalare på SM, ledare tig sig inte tiden att meddela personligen men alla de andra nominerade. Så här i efterhand så förstår jag om jag tittar på resultat då jag inte presterade på topp på NM pga foderändring på Boy som gjorde att han tappade vikt och minska 2 bomstorlekar på sadeln och sadeln låg illa på EM men ny sadel 3 veckor innan SM och där visade vi att vi kan. 

2017 Nu har jag presterat ett år till och i morgon bär det av till EM i Ungern!

Tro på dig, din häst och ert upplägg! Kan jag kan ni! 


Sikta mot höga mål ☺

Jag och Boy idag på näst sista träningen hemma innan Em med Emma.


Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0