28/8 2017 Collin har tävlat

 I går var jag och mamma i Mölltorp och i bilen hade vi Collin med oss.
Alltid lite nervöst att åka utan Mimmi då vi 3 har ett system som fungerar och när en fattas blir det konstigt.

Vägen genom hagar och mellan hösilagebalar till framridningen i ridhuset var spännande i överkant tycker jag allt men vi kom dit oskadda.

Väl inne i ridhuset så är Collin livrädd för alla öppningar och hoppar omkring. Jag lägger all vikt i att rida honom så låg och rund jag bara kan. Svårt men det fungerade.

Ursäkta dåliga mobilbilder.

Ut på tävlingsbanan och där var det ingen collect så han blir ensam på banan men det tar han jätte bra, det trodde jag aldrig. Det blev väldigt kort framridning då arrangören ropade in oss fast de låg minst 10 min före.
 
 Bjuder på film, be nice!


Super nöjd med prinsen som jag klarade av att lotsa runt på banan utan grova missar. Ja jag vet att han faller isär och är lång och lite för låg men jag väljer att rida honom så för att ge honom en bra upplevelse på banorna än att stressa honom i en för hög form och samling.
Prisutdelning

Kan fortfarande inte fatta att vi tog andra platsen med minsta möjliga marginal. Stolt över min kronprins!
Tack Anneli och Magnus för att jag får förtroendet att utbilda och tävla Collin. Bra hästägare är det viktigaste för oss som vill tävla <3

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0