26/8 2017 Money Boy hos Emma

Money Boy tränade i torsdags för Emma och jag kände direkt att han var stel i kroppen.
 
Jag trodde att det var hoppningen dagen innan som gav träningsvärk men man blir ju lite orolig. Boy har ju hoppat inför show och clinic på EM i Göteborg, som vi är på nu. 

Tog 30 minuter att få loss honom och han rörde sig till sist lösgjort och arbetade igenom hela kroppen, så lång tid brukar det inte ta.

Väl hemma så kom Linnea och masserade Cookie och jag frågade då om hon kunde kolla Money Boy. Hon sa att det var träningsvärk, Puh blev lite nervös att det skulle vara nåt. 

Passade på att kolla igonom Dinelli också och hon var fin men hon kunde känna att hon var muskeltrött. Inte så konstigt när vi ändrar ridningen och vill få henne att jobba bättre med ryggen.
När Dinelli hoppar så "tjurar hon ihop" ibland och det tror vi är när hon får mjölksyra. Hon måste lära sig hantera mjölksyran alltså, låter väl enkelt? ;) 

 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0