19/1 2016 Film från hoppträning

Igår var vi hos Matilda med flera hästar.
Matilda-Lady
Moa-Chanel
Mimmi-Hoopy
Carro-Nogge
Hannah-Grålle
Sandra-QP

Jag valde att ta QP efter att vi hade en så dålig träningshelg.
Han var inte alls motig som i helgen utan bjöd bra och stannade bara en gång. Testade nog mig och jag red nog med nosen in ganska låg och då ser han inte ordentligt. Han är svår att reglera i hoppningen för han vill gärna springa iväg.
Jag fattar inte vad som flög i honom i helgen så mycket bättre igår....

Vi är inga experter på hoppning och man måste komma ihåg att QP inte hoppades innan han kom till oss. Han ligger lite efter i utbildningen där.

Be nice!


Som ni kanske ser så hoppar han inte lika oekonomiskt längre utan han tar i lagom. Detta beror nog på att han innan EQ inte var så rörlig i bogarna utan måste ta i för att få med hela kroppen över.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0