11/4 2016 Mer än nöjd!

Jag tränade för Emma på Money Boy igår och jag är mer än nöjd kan jag säga!

Money Boy utvecklas hela tiden och han visar rörelser som jag bara anat innan. Svårt att rida fram det men så roligt.

Igår fick jag rida lite travökningar med Emma och det är en fantastiskt känsla när det blir rätt!
När det blir riktigt bra så tar Boy stöd på bettet och det kan jag uppleva som jobbigt för då är han inte så mjuk som jag vill ha honom. Har förstått att han måste ta stöd för att det ska bli bra och jag måste tänka om och veta hur på han ska kännas i handen i stället. Blir till att tänka om.



Det är lite ovant att träna så mycket i trav för vi brukar mest hålla oss till galopp på träningarna.
Vi tränar mycket styrka nu och att han ska vara mjuk och lösgjord.


Jobbar mycket med att variera ställning och form under passet. Här i galoppen är han som smör att sitta på :)


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0