22/6 2015 Diamants träning

Jag tränar på med Diamant och det går framåt :)

Igår så provade jag förvänd i båda varv på kortsidorna och det gick bra! Jobbigt tyckte han men han gjorde det jag bad om.



Flytta bakdelen provade vi också och det var jobbigt det också men han gör det.

När jag rider så måste jag tänka på att han inte får bli hängande i mina armar utan hellre över tygeln i så fall som här och jobba loss honom:

Styrka och kvickhet jobbas det med som med dom andra men kanske på en annan nivå lite lägre med Diamant.

 

Halter måste man träna hela tiden


Likaså en bra skritt.
Så skönt att han har en bra oförstörd bra skritt så man slipper jobba så mycket med den som jag gör med Boyan.
 
 

Kommentarer
- Anonym

Ser jättefint ut:) blir han hängandes i munnen så ha i bakhuvudet att hela tiden rida framåt så han inte hamnar i backläge. En bra bjudning löser många saker (oftast). Jag undrar för övrigt om du eller dina tränare kan rekommendera någon bra sadel? Är på jakt men känner mig vilse i den djungeln. Vet att du skrivit nån gång tidigare att ni provade sadlar eller vad det var?

Svar: Ja tack det ska jag ha. amerigo har jag på boy bästa sadeln helt klart men dyr.
Diablo och Diamant delar en tekna.
Sandra A.W

2015-06-22 @ 13:16:00

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0