8/1 2015 Snart så

Snart så kommer tävlingarna igång igen. Jag tävlar ofta om jag kan och jag älskar det!
Jag har ju många ponnys så lite bortskämd blir jag. 
Tävlingarna är en avstämning på om vi är rätt i träningen med hästen.



Att tävla ställer krav på mig som ryttare och jag får direkt ett kvitto på hur det går. 
I dressyren måste man ju fokusera på att bli bättre som ekipage och inte kanske alltid vad det står i protokollet. Man får lära sig att ta kritik, negativ kritik tar man åt sig direkt och positiv är inte lika lätt att ta åt sig. 

Inför varje tävling så sätter jag mål för mig och hästen. Det är inte "vi ska vinna" utan mer tex vill ha mer än 62%, att hästen är med mig och har kul, placering, dubbel nolla mm.

 


Hur tänker du gällande tävlingar?


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0