17/4 2015 Mina tjejer & hoppning

Igår så red 3 av mina tjejer för mig. 
Pappa hämtade mig i skolan Tjänar in 40 min på att inte åka bussen sen började träningarna kl. 14.00
 
Först ut var Emlan1
Emlan jobbar på att försöka sitta ner i traven och kolla sittben. Hon är så duktig och hon är en tjej med glimten i ögat och egen vilja. Rider Blomman bra!
 
Emlan2 
Emlan2 fick jobba på ordentligt. Efter ca 40 min slit med att rida in Colibri i form så lyckades hon! Hon fick lära sig att röra på händerna hela tiden, sträckta tyglar, bredda handen vid behov och samtidigt klara att behålla volten, sitta på rätt sittben mm  Guldstjärna till Emla 
Foto: Malin (Emlas mamma)
 
My & Otto
My har fått en ponny på foder som är 1,34 welsh och är 10 år. 
Dom får låna honom nu och då passar vi på att träna. Han har inte varit igång på runt 2 år så här har vi att jobba med. Jag höll dom på lina hela träningen. Vi prövade ingen galopp. Det var en trött Otto som gick på transporten hem. 


Efter mina tjejers träningar så hoppade jag upp på Blomman och red ett pass i hoppning på henne. Duktig Blomma som gör allt vi ber om. B Cupid var nästa att få hoppa och han gjorde det tillsammans med Moa på Chanel och Matilda på Lady. 

Lady har fått utmärkelsen Månades häst hos oss pga sitt sätt att ta till sig träning, vilken utveckling! Hon vore inte där hon är nu utan sin pilot Matilda <3 <3 <3 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0