2/9 2 st ponnys klara

På förmiddagen har jag ridit 2 st. Började med Hobson, idag retade han gallfeber på mig så vi bråka en stund sen gick mamma in och blev arg på mig..... jag fick skärpa till mig annars ingen ridning.... hemska tanke!
 
Hur han retar mig? Jo när jag vill att hjan ska gå framåt o lång och låg form kör han upp huvudet och sen ut med en bog och biter tag i bettet. Då blir jag arg, inte rätt jag vet men ibland så tappar man fokus. Det var tur att mamma blev lite arg för då skärper man till sig ;)
 
 
Så här vill jag att han ska gå när vi värmer. Jobbigt tycker prinsen.
 
Här tränar vi på Lb:1 programmet
 
 
Sen var det kungens tur, vi tränade La:1. Han var som tur var på bra humör. Det är viss skillnad på honom nu, han går fram för skänkeln även om han är trög liksom, hoppas ni fattar. Mamma säger att det ser mycket mer framåt ut och inte alls så trögt som man är van vid :)
 
 
 
Galoppfattning
 
Förvänd galopp
 
 
Efter programträningen så fick kungen galoppera i fullfart på travbanan, det gillar han :)
 
 

Kommentarer
- evelina

fin blogg :)
va gärna med i veckans blogg hos oss :)
http://poniiriders.blogg.se/2012/september/veckans-blogg.html#comment :)

kram<3

2012-09-02 @ 16:53:50
Blogg: http://poniiriders.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0