11/1 2018 Onsdag

Då var det onsdag igår igen, helt ok.

Först stallet och sen ridning hemma på Collin, Curre och Melodi. Matteus gick på lina. 

Villmer
Jag red Pias Villmer i ridhuset. Jobbar med övergångar och då speciellt galoppfattningarna. Villmer är en kraftig halvblodskorsning och han kan bli väldigt stark. Jätte trevlig häst.

Matilda & Mazzetti
Matilda red i ridhuset och vi jobbade med samling och byten. Mazzetti är i fin form nu och det märks att hon trivs med Matilda i sadeln.

Wizt
Jag red Wizten ett pass i ridhuset. Denna häst verkar mycket nöjd med livet just nu. 
Han är så rolig att rida, lär mig nåt nytt varje gång. Igår jobbade vi mycket med styrka i galopp. Vill förbättra galoppen så att han orkar bli kvick. Har börjat kika på vilka tävlingar vi ska rida det närmaste :)  
 
Barbie
"Dockan" börjar bli stor, idag fick hon 1a grundsprutan med vaccin (influensa och stelkramp)
Vi har mycket på planen för denna tjej i år då hon blir 2 år i år. 
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0