7/4 2015 På mindre än ett år

Ibland skadar det inte att se bakåt och inse hur långt man kommit. 
 
Den 30/4 2014 kom Money Boy hit. Bestämdes att jag lånar honom i några år framöver minst tills jag är 16 år. Upplägget kändes jätte bra och vi hade bra kontakt med ägarna. 
 
Han har inga resultat i TDB men han har gjort några starter på dressyrbanan men inga superbra resultat. Jag jobbar med honom hemma och den 1a juni startar vi i en Lb1 och La1. Vinst i båda klasserna med över 70%
 
Efter den starten blir Boyan sjuk. Vilar 1 månad och sen var vi igång någorlunda så vi kunde delta i New Forest SM. Rolig helg! 
 
Resten av sommaren tävlade vi lite men koncentrerade oss på träning mest. I september var han färdigkvalad till nationellnivå. Likadant med Diablo. Helt sjukt om man tänker efter! 
 
I december får vi besked att han ska säljas omgående. Jag kände att min värld ramlade ihop.... funderade allvarligt på att sluta med hästar. 
Vet inte hur mamma och pappa bar sig åt men han blev min!!! 😍
 
Ca 4.5 månad senare startar vi vår 1a nationella med godkänt resultat.  På påskafton 4/4 2015 gör vi andra nationella starten och får ett SM kval :) :) 
Nordhalland i feb-15

Några veckor innan Nordhalland så sa en person att han klarar lokal nivå på sin höjd nu. Kändes extra skönt att rida båda två på godkänt resultat då.
När jag ser tillbaka så inser jag att vi kommit jätte långt. Som Emma säger "det är helt sjukt ni borde ridit på LaP1 nivå 2015 och nationellt 2016" 

Precis likadant med S.Diablo. Han har haft ett mycket dåligt utgångsläge men mot mångas förväntningar har han tagit sig till nationell nivå. 

Det är bra att tänka tillbaka då och då. Vi vill så mycket på kort tid men det stämmer ju inte alltid med verkligheten. Hästarna måste få den tid dom behöver. Jag är så glad, tacksam också stolt att jag lyckats att få båda mina stjärnor hit och vet ni vad vi har tid på oss.

Tro på dig själv !

 
 
 
 

Kommentarer
- Olivia

Tänk hur långt ni kommit på ett år, undrar vart ni är om ännu ett år? :D

Svar: mot toppen ;)
Sandra A.W

2015-04-07 @ 08:59:59
Blogg: http://oliiviiagustavsson.se
- Ida

Ni är så duktiga❤️ Ni kan gå hur långt som helst!

Svar:
Sandra A.W

2015-04-07 @ 13:21:04
- Monica

Jösses vilka fina ponnyer (ponnies?😯) du har och så duktig! Kul att du gillade Theo 😃

Svar: Tack snälla du!
Sandra A.W

2015-04-08 @ 11:31:15

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0